aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑERASMUS+ERASMUS+ KA2: “OMNES CIVES MUNDI SUMUS”ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ TOY ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ KA2

 Tέταρτη συνάντηση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος

Erasmus+ KA2 - Δράσεις στο Γυμνάσιο Γαζίου

logo erasmus

 

Το Γυμνάσιο Γαζίου συμμετέχει σε ένα διετές πρόγραμμα Erasmus KA2 με τίτλο “Omnes cives mundi sumus” oder … («Όλοι είμαστε πολίτες του κόσμου»). Το πρόγραμμα είναι μια σύμπραξη 5 Ευρωπαϊκών σχολείων (Γερμανίας, Ολλανδίας, Αυστρίας, Ιταλίας, Ελλάδας) και πραγματεύεται το ευαίσθητο όσο και διαχρονικό θέμα του προσφυγικού ζητήματος από την αρχαιότητα μέχρι και το σήμερα. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη 26 μαθητών και 9 συνοδών καθηγητών των τεσσάρων σχολείων Γερμανίας, Ολλανδίας, Αυστρίας και Ιταλίας στη χώρα μας κατά το χρονικό διάστημα 7 έως 11 Μαρτίου 2018.

Το πρόγραμμα είχε ως εξής:

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018
Το απόγευμα της Τετάρτης υποδεχτήκαμε τους μαθητές και συνοδούς καθηγητές στο χώρο του σχολείου μας. Στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων έγινε προβολή παρουσίασης σε Power Point του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης μέσα από την τέχνη από τους μαθητές Περυσινάκη Γεώργιο - Χαράλαμπο και Περάκη Στέλλα όπου τονίστηκε η διαχρονικότητα του μύθου και η σύνδεσή του με την Ευρώπη του σήμερα. Στη συνέχεια η θεατρική ομάδα του σχολείου μας μέσα από το δρώμενο «Μαριονέτες» πρόβαλε την αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κατήγγειλε την ασύστολη παραβίασή τους. Με αφόρμιση την αλληγορία του μύθου του σπηλαίου του Πλάτωνα τονίστηκε στο δρώμενο η πλάνη του σύγχρονου ανθρώπου και η επιτακτική ανάγκη της αφύπνισης και της συνειδητής αλληλοβοήθειας από τους «φωτισμένους» συνανθρώπους τους.
Ακολούθησε δείπνο στο εστιατόριο «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα»
Παρουσίαση του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης μέσα από την τέχνη
Στιγμιότυπο από το δρώμενο

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο στα Ανώγεια των επισκεπτών και 14 μαθητών του Γυμνασίου Γαζίου όπου έγιναν κοινές δράσεις που στόχευαν στην εμπλοκή των προσφύγων με τους μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αναλυτικότερα, μετά από μία δραστηριότητα γνωριμίας (icebreaking) τα παιδιά χωρίστηκαν σε 6 ομάδες (workshops): λογοτεχνίας, θεάτρου,  χορού, μουσικής, ζωγραφικής και κουζίνας. Κάθε ομάδα είχε ως συντονιστές 2 εκπαιδευτικούς. Στις ομάδες δόθηκαν ως πηγή έμπνευσης εικόνες, ποιήματα και τραγούδια με σκοπό να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν από κοινού ένα δρώμενο, μία χορογραφία, μια μουσική σύνθεση, ένα κολάζ από ζωγραφιές και ποιήματα. Μέσα από αυτά τα παιδιά μπόρεσαν να εκφράσουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς τους πάνω στο επίμαχο θέμα της προσφυγιάς. Μεγάλη έκπληξη προκάλεσε η ομάδα της κουζίνας με τη συμμετοχή αγοριών και κοριτσιών όλων των χωρών τα οποία μαγείρεψαν φαγητά του τόπου τους και ακολούθησε ένα πολυπολιτισμικό γεύμα.
Συντονίστριες της δράσης από την πλευρά του κέντρου ήταν η κ. Κατερίνα Βρέντζου (φιλόλογος), η κ. Κυριακή Κυβεντίδου (ψυχολόγος) και η κ. Ελευθερία Μαματζάκη (δικηγόρος) και το προσωπικό της κουζίνας του κέντρου.
Κατά την επίσκεψή μας, μας τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Ανωγείων Καλλέργης Εμμανουήλ, ο Αντιδήμαρχος Ανωγείων Σμπώκος Βασίλειος, ο πατήρ Κεφαλογιάννης Ανδρέας, η προϊσταμένη της κοινωνικής υπηρεσίας του Δήμου κ. Σουλτάτου Ρίτα και η κοινωνική λειτουργός κ. Θεοφανάκη Ειρήνη.
Στιγμιότυπο από τη δράση στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων  Άσυλο στα Ανώγεια
Έργα των παιδιών από το εργαστήρι λογοτεχνίας
Έργα των παιδιών από το εργαστήρι ζωγραφικής
Μετά την επίσκεψη στα Ανώγεια επιστρέψαμε στο σχολείο μας όπου ακολούθησε η ομιλία - παρουσίαση της κ. Ψαλτάκη Τζένης η οποία αναφέρθηκε στις δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ σχετικά με τους πρόσφυγες στην Κρήτη και το σχετικό πρόγραμμα Erasmus που εκπονείται μέσα από την Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε το συγκινητικό δρώμενο «Στα μονοπάτια της προσφυγιάς» από τη θεατρική ομάδα του σχολείου όπου μέσα από μία τριλογία (Τροία, Μικρά Ασία, Συρία) τονίστηκε η διαχρονικότητα του προβλήματος. Ακολούθησε συζήτηση όπου οι παρευρισκόμενοι εξέφρασαν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους.
Η ημέρα τελείωσε με δείπνο στο εστιατόριο ENVY.

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Γραφείο Info Point του Δήμου Ηρακλείου και ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Ηρακλείου με τη χρήση των tablets με σκοπό τη γνωριμία των μνημείων και της ιστορίας της πόλης του Ηρακλείου.
Το μεσημέρι επιστρέψαμε στο σχολείο όπου γευματίσαμε.
Στη συνέχεια η θεατροπαιδαγωγός κ. Κακουδάκη Τζωρτζίνα συντόνισε ένα βιωματικό εργαστήρι με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Στόχος αυτού του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να εκφράσουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, να παίξουν παιχνίδια ρόλων με στόχο να βιώσουν αισθήματα και καταστάσεις που σχετίζονται με την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έτσι ώστε να αποκτήσουν ενσυναίσθηση πάνω σε θέματα αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Μετά το εργαστήρι δειπνήσαμε στην ταβέρνα «Πετούσης».
Στιγμιότυπο από το θεατρικό εργαστήρι

Σάββατο 10 Μαρτίου 2018
Οι μαθητές μαζί με τους καθηγητές συμμετείχαν σε ένα εργαστήρι στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου όπου με την καθοδήγηση της κ. Ειρήνης Μαραβέλια (ξεναγός - μουσειολόγος) έκαναν ένα εικονικό μινωικό ταξίδι στη Μεσόγειο. Περιηγήθηκαν στο μουσείο ψάχνοντας συγκεκριμένες πληροφορίες και αντικείμενα, κατασκεύασαν τις δικές τους σφραγίδες, έγραψαν σε γραμμική Β τα εμπορεύματα που πήραν μαζί τους και ζωγράφισαν αγγεία και υφάσματα. Αυτό είχε ως σκοπό να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι το καράβι κατά τη Μινωική εποχή υπήρξε φορέας πολιτισμού, ανταλλαγής ιδεών και μέσο επαφής λαών με διαφορετική κουλτούρα. Απώτερος στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν να τονιστεί ο διαφορετικός ρόλος του καραβιού σήμερα στην ανατολική Μεσόγειο ως μέσο διακίνησης σωμάτων και ψυχών που θέλουν να ξεφύγουν από ένα σκληρό πόλεμο με μοιραίες συνέπειες.
Στιγμιότυπο από το εργαστήρι στο μουσείο
Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο σχολείο όπου γευματίσαμε και μετά  ακολούθησε ενημέρωση για το έργο e-twinning ως εργαλείο ανταλλαγής ιδεών και πραγματοποιήθηκαν διάφορες διαδραστικές ασκήσεις στο εργαστήριο της Πληροφορικής.
Έπειτα ο γλύπτης - ζωγράφος κ. Κωνσταντίνος Παγωμένος με υπεύθυνη συντονίστρια την καθηγήτρια των εικαστικών κ. Σαρμά Κατερίνα, καθοδήγησε τους μαθητές για τη δημιουργία ενός εικαστικού έργου με συμβολικό περιεχόμενο. Τα παιδιά κατασκεύασαν ένα καράβι γεμάτο βαλίτσες και όνειρα που «ταξιδεύει» προς τη λύτρωση, την ελπίδα, την ασφάλεια, την ελευθερία.
Στιγμιότυπο από το εικαστικό εργαστήρι
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στο σχολείο με δείπνο παραδοσιακών εδεσμάτων και ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι.
Στιγμιότυπο από το πάρτι

Το πρόγραμμα συντόνισαν ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Χναράκης Αντώνιος και οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος κ. Μποσταντζόγλου Χριστίνα, κ. Κυριακάκη Μαρία και κ. Πηγιάκη Αριστέα. Την εικαστική δράση συντόνισε η κ. Σαρμά Κατερίνα.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την αλυσίδα καταστημάτων ΛΙΟΝΤΟΜΗΤΣΟΣ (ΑΦΟΙ Βαρδαλαχάκη ΕΠΕ) για τη γενναιόδωρη χορηγία προϊόντων και πρώτων υλών προκειμένου να πραγματοποιηθεί η δράση στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο στα Ανώγεια. Επίσης, ευχαριστούμε  τον κ. Ιωάννη Βλατά από την εταιρία Πρώτες Ύλες Ζαχαροπλαστικής ΚΟΡΩΝΗ ΑΕ για την προσφορά προϊόντων ζαχαροπλαστικής και τα εστιατόρια «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα», «Πετούσης», «ENVY» για την προσφορά γευμάτων την τελευταία μέρα της δράσης.