Project στο μάθημα της Πληροφορικής Α' τάξης για τους κινδύνους του Διαδικτύου, την πρόληψη ή και την αντιμετώπισή τους
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eSafety Label για την ψηφιακή ασφάλεια, σε συνδυασμό με τη διδασκαλία της Ενότητας: «Ασφαλής και Υπεύθυνη Χρήση του Διαδικτύου» στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης υλοποίησαν σχέδιο εργασίας/έρευνας (project), με θέμα: «Ιστοεξερεύνηση με δημιουργία παρουσίασης για τους κινδύνους του Διαδικτύου, την πρόληψη ή και την αντιμετώπισή τους»
Επιλέχθηκε η ιστοεξερεύνηση ως διδακτική μέθοδος επειδή είναι μία μαθησιακή δραστηριότητα που επικεντρώνεται στην ενεργοποίηση των μαθητών/τριων, είναι προσανατολισμένη στην έρευνα μιας σειράς πηγών πληροφόρησης που έχουν ελεγχθεί και αξιολογηθεί από την εκπαιδευτικό, εστιάζει στην αξιοποίηση και εφαρμογή των πληροφοριών και όχι την απλή αναζήτηση, αναπτύσσει την κριτική σκέψη, υποστηρίζει τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριων, προωθεί και ενθαρρύνει την εμπλοκή τους σε διαδικασίες μέσα από τις οποίες κατακτούν τη γνώση.
Στην εργασία αυτή τα παιδιά πραγματοποίησαν μια μικρή έρευνα και αφού μελέτησαν τις πηγές που τους δόθηκαν στον Παγκόσμιο Πληροφοριακό Ιστό, άντλησαν υλικό, το αξιοποίησαν και δημιούργησαν παρουσιάσεις, με θέμα ένα από τους παρακάτω κινδύνους του Διαδικτύου:
Οι πηγές που χρησιμοποίησαν για την έρευνά τους ήταν:
1) Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου:
https://saferinternet4kids.gr
http://help-line.gr
http://safeline.gr
2) «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
http://internet-safety.sch.gr
3) Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
http://cyberalert.gr
4) Δικτυακός τόπος Γυμνασίου Γαζίου
http://gym-gaziou.ira.sch.gr/index.php/asfales-diadiktyo-syndesmoi
Το φύλλο εργασίας που δόθηκε στα παιδιά μπορείτε να δείτε από ΕΔΩ.
Ο στόχος του project ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες για τους κινδύνους του Διαδικτύου και να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόληψη ή και την αντιμετώπισή τους, καθώς η ενημέρωση και η πρόληψη, αποτελούν βασική προτεραιότητα του σχολείου.
Ο στόχος επετεύχθη! Τα παιδιά εργάστηκαν με ενθουσιασμό, το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και τους αξίζουν συγχαρητήρια για την προσπάθειά τους!
Παρατίθενται ενδεικτικά κάποιες από τις εργασίες τους (η επιλογή ήταν δύσκολη καθώς υπήρχαν πολλές αξιόλογες εργασίες).
Αποπλάνηση ανηλίκου - Μαρία Κασαπάκη Α1
Διαδικτυακός Εκφοβισμός - Σοφία Καλογεράκη Α1
Ρητορική μίσους στο Διαδίκτυο - Μαρίνα Δερμιτζάκη Α1
Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων - Κάλλια Μοσχολάκη Α2
Ρητορική μίσους στο Διαδίκτυο - Λυδία Πάνο Α2
Υπερέκθεση εφήβων στα Κοινωνικά Δίκτυα - Μαριλένα Κοντοπούλου Α2
Ακατάλληλο Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο - Ευγενία Χαραμή Α3
Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων - Μυρτώ Δέσποινα Τσικανδυλάκη Α3
Παραπληροφόρηση - Αργυρώ Περάκη Α3
Ακατάλληλο Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο - Αλκέτα Χίντρι Α3
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying) - Κεφαλογιάννη Μαρία Α5
Εξάρτηση από το Διαδίκτυο - Μαρία Σαρρή Α8
Εξάρτηση από το Διαδίκτυο - Εθισμός - Ανδρέας Τσακαλίδης Α8
Παραπληροφόρηση - Άρης Σέχου Α8
Διαδικτυακός εκφοβισμός - Ηλέκτρα Τσακαλάκη Α8
Υπεύθυνη δράσης: Ανδριγιαννάκη Δέσποινα,
καθηγήτρια Πληροφορικής Γυμνασίου Γαζίου
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΙΕΠ)
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΕΚΠ. ΔΙΚΤΥΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ALFAVITA
ΜΑΘ. ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΕ - ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ