aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Επιμορφωτική Δράση στο Γυμνάσιο Γαζίου για το Σχολικό Εκφοβισμό
 
Σε συνέχεια των δράσεων για το σχολικό εκφοβισμό την Τετάρτη 4-10-2023 και 18-10-23, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου Γαζίου, πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικές δράσεις στους μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας. Εισηγήτρια ήταν η ψυχολόγος του Χαμόγελου του Παιδιού, κα. Φωτεινή Παπαδάτου.
 
Μετά το καλωσόρισμα από την κα. Μηλιαρά, η κα. Παπαδάτου ενημέρωσε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ τάξης και τους/τις  συνοδούς καθηγητές/τριές τους, για την ίδρυση και λειτουργία του Χαμόγελου του Παιδιού. Επίσης, ανέφερε και την εθνική τηλεφωνική γραμμή SOS 1056 για τα παιδιά, όπου απαντούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.
 
Η επιμορφωτική δράση ξεκίνησε με γενικά θέματα που αφορούσαν την πρόληψη εκδήλωσης παραβατικών μαθητικών  συμπεριφορών στο σχολικό χώρο, τονίζοντας σε όλους ότι η βία είναι ένα σύνθετο φαινόμενο με ποικίλες αιτίες και πολυάριθμες συνέπειες. Εν συνεχεία, η εισηγήτρια προχώρησε  στην προβολή βίντεο με παραδείγματα σχολικού εκφοβισμού και ταυτόχρονα ζητούσε από τα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, κάνοντας έτσι πιο βιωματικό και εύληπτο τον τρόπο παρουσίασης.
 
Επίσης, κατά τη διάρκεια  της συζήτησης, επισήμανε τη διαφορά μεταξύ σχολικού εκφοβισμού και «πλάκας» παρέχοντας χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών που εμπεριέχουν εκρήξεις θυμού και εντάσεων εκ μέρους των μαθητών/τριών. Επιπρόσθετα, εστίασε στο ρόλο των παρατηρητών, στις συνέπειες που έχει η συμπεριφορά τους και στα συναισθήματα των παιδιών που εκφοβίζουν και στα παιδιά που εκφοβίζονται.
 
Τέλος, ακολούθησε αναστοχασμός με τη μορφή διαλόγου μεταξύ της εισηγήτριας και των μαθητών/τριών του σχολείου, καταλήγοντας από κοινού στο συμπέρασμα ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη «θεραπεία» και η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη διαχείριση ενδεχόμενων παραβατικών συμπεριφορών, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να γίνουν συνοδοιπόροι στη μαθησιακή - παιδαγωγική λειτουργία. 
 
Επιπροσθέτως, όλοι οι παρευρισκόμενοι διδάσκοντες, μέσω της επιμορφωτικής διάδρασης κατανοήσαμε τη σπουδαιότητα οργάνωσης δράσεων με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών, τον έλεγχο και την έκφραση των συναισθημάτων τους και κατ΄ επέκταση την καλλιέργεια ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας μέσα στην τάξη με τους/τις εκπαιδευτικούς. 
Άλλωστε, ένας ακόμη  στόχος της παραπάνω επιμορφωτικής δράσης ήταν να γίνει κατανοητό σε όλους μας  ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές είμαστε  ισότιμα μέλη στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη μόνη διαφορά ότι ο/η εκπαιδευτικός  συμβουλεύει, συντονίζει, εμψυχώνει, καθοδηγεί και κατευθύνει τη μαθησιακή διαδικασία και στέκεται απαρέγκλιτα στο πλευρό των μαθητών του, όταν εκείνοι τον χρειαστούν.
 
Ευχαριστούμε θερμά, την κα. Φωτεινή Παπαδάτου που ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρόσκλησή μας και θα είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά για εμάς να βρεθεί και πάλι δίπλα μας σε μία επόμενη ενημερωτική μας εκδήλωση, για να μας προσφέρει τις πολύτιμες συμβουλές της αναφορικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση  φαινομένων σχολικής βίας και τη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων.
Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση της σχολικής μας μονάδας για την υποστήριξη και όλους τους συναδέλφους για τη σημαντική συμβολή τους στη διενέργεια της παραπάνω επιμορφωτικής δράσης.
 
Η εκδήλωση οργανώθηκε από την εκπαιδευτικό Φιλόλογο, κα. Μηλιαρά Άννα, στο πλαίσιο της πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων βίας στο σχολικό περιβάλλον.
 
Ευχή όλων μας η πραγματοποίηση και άλλων μελλοντικών επιμορφωτικών δράσεων με στόχο την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία!
 
Άννα Μηλιαρά, ΠΕ02, Yποδιευθύντρια Γυμνασίου Γαζίου