aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣPROJECT ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΧ ΕΤΟΣ 2024-25

Project στο Γυμνάσιο Γαζίου με Θέμα την Αξιοπιστία της Πληροφορίας στο Διαδίκτυο

 

project 3 


Σχέδιο εργασίας/έρευνας (project), με θέμα: «Ιστοεξερεύνηση με δημιουργία παρουσίασης για την αξιοπιστία της πληροφορίας και την παραπληροφόρηση (Fake News στο Διαδίκτυο)», υλοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α3, Α4, Α5, Α6 και Α7, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Πληροφορικής του Γυμνασίου Γαζίου κα. Ανδριγιαννάκη Δέσποινα.

Το project εντάχθηκε στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Ενότητας: «Γνωρίζω το Διαδίκτυο και Επικοινωνώ» στο μάθημα της Πληροφορικής της Α΄ τάξης, σε συνδυασμό με την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης, με τίτλο: «Ενισχύοντας την ψηφιακή ασφάλεια των μαθητών/τριών».

 

 Ο στόχος του project ήταν διττός: α) να μάθουν οι μαθητές/τριες να δημιουργούν παρουσιάσεις όχι μόνο τεχνικά άρτιες αλλά και ελκυστικές και β) να γνωρίσουν τα κριτήρια με τα οποία θα ελέγχουν την εγκυρότητα και αξιοπιστία των πληροφοριών στο Διαδίκτυο.

Στην εργασία αυτή, τα παιδιά πραγματοποίησαν μια μικρή έρευνα και αφού μελέτησαν τις πηγές που τους δόθηκαν στον Παγκόσμιο Πληροφοριακό Ιστό, άντλησαν υλικό, το αξιοποίησαν και δημιούργησαν παρουσιάσεις, με θέμα: «Παραπληροφόρηση (Fake News)» 

Η πηγή που χρησιμοποίησαν για την έρευνά τους ήταν το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου 

Επιλέχθηκε η ιστοεξερεύνηση ως διδακτική μέθοδος επειδή:
• είναι μία μαθησιακή δραστηριότητα που επικεντρώνεται στην ενεργοποίηση των μαθητών/τριων,
• είναι προσανατολισμένη στην έρευνα μιας σειράς πηγών πληροφόρησης που έχουν ελεγχθεί και αξιολογηθεί από τον/την εκπαιδευτικό,
• εστιάζει στην αξιοποίηση και εφαρμογή των πληροφοριών και όχι την απλή αναζήτηση,
• αναπτύσσει την κριτική σκέψη,
• υποστηρίζει τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριων,
• προωθεί και ενθαρρύνει την εμπλοκή τους σε διαδικασίες μέσα από τις οποίες κατακτούν τη γνώση

Όλα τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν, εργάστηκαν με ενθουσιασμό και ο στόχος της δράσης επετεύχθη!

Παρατίθενται ενδεικτικά κάποιες από τις εργασίες τους, (η επιλογή ήταν δύσκολη καθώς υπήρχαν πάρα πολλές αξιόλογες εργασίες), τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε αν επιλέξετε τους παρακάτω συνδέσμους:

 

Α3

ΠΟΛΥΜΕΡΗ ΠΑΣΧΑΛΙΑ
ΡΑΣΟΥΛΗ ΓΑΡΙΦΑΛΙΑ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΣΧΟΙΝΟΠΛΟΚΑΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ

 

Α4

ΜΙΓΑΔΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ
ΞΕΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΤΑΜΒΑΚΑΚΗ ΜΥΡΤΩ
ΤΖΑΛΛΑ ΟΛΥΜΠΙΑ - ΙΟΛΗ
ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ ΕΛΕΝΗ - ΜΑΡΙΑ
ΤΣΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΦΙΟΛΙΤΑΚΗ ΣΤΑΜΑΤΙΑ
ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΧΑΝΙΩΤΑΚΗ MAΡΙΕΤΑ

 

Α5

 

Α6

ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ ΜΑΝΟΣ
ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ ΝΕΦΕΛΗ
ΜΑΡΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
ΜΟΥΤΣΑΪ ΡΕΛΙΟΝ
ΠΑΝΑΓΙΟΥΛΑΚΗ ΙΣΜΗΝΗ
ΣΑΛΟΥΣΤΡΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

 

Α7

ΣΑΛΟΥΣΤΡΟΣ ΧΑΡΗΣ
ΣΑΜΑΡΙΤΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ
ΣΑΜΕΛΝΤΙΝ ΜΑΡΙΑΜ
ΤΖΑΝΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ ΙΟΥΛΙΕΤΑ
ΤΣΑΠΑΡΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
ΦΡΑΡΟΥ ΗΡΩ
ΨΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ


Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:
Ανδριγιαννάκη Δέσποινα, ΠΕ86, Συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης