ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΑΖΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22
Κατά το σχολικό Έτος 2021-22 δημιουργήθηκαν στο Γυμνάσιό μας δύο ομάδες, μια θεατρική ομάδα και μια χορωδία, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας κατά της covid19.Τα παιδιά της θεατρικής ομάδες μυήθηκαν σε ασκήσεις ορθοφωνίας, κινησιολογίας και θεατρικού παιχνιδιού, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα θεατρικά δρώμενα που επρόκειτο να εκπονήσουν.
Οι συναντήσεις γίνονταν εβδομαδιαία και μετά το πέρας των μαθημάτων. Για την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών χρησιμοποιήθηκαν ποικίλες τεχνικές, με σκοπό την ανάπτυξη πρωτοβουλιών, της αντίληψης, της φαντασίας και της συνεργατικότητάς τους. Όλη αυτή η δράση είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενός βίντεο με θεατρικά δρώμενα. Τα παιδιά κλήθηκαν να δραματοποιήσουν Μονολόγους από την Αντιγόνη και την Ηλέκτρα του Σοφοκλή. Στη συνέχεια ακολούθησαν διάλογοι μεταξύ Ερωφίλης και της Νένας της, της Αρετούσας και της Νένα της, του Πανάρετου και της Ερωφίλης και του Βασιλιά Ηράκλη και της Αρετούσας. Ακόμη, στο τέλος τα παιδιά τραγούδησαν ένα πρωτότυπο τραγούδι για τον πόλεμο με τη συνοδεία χορευτικών κινήσεων.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της δημιουργικής γραφής, τα παιδιά της θεατρικής ομάδας συμμετείχαν σε δυο διαδικτυακές συναντήσεις του Εθνικού Θεάτρου, και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα του Μικρού Εθνικού θεάτρου με τίτλο "Ιστορίες που Επείγουν". Θέμα της πρώτης διαδικτυακής συνάντησης αποτέλεσε «Η Περιβαλλοντική κρίση». Τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικές με τη φύση, όπως το να πουν μια αγαπημένη ιστορία στη Φύση και το τι βελτίωσε τη Φύση μέσα στην Πανδημία. Στη συνέχεια κλήθηκαν να αναφέρουν λέξεις σχετικές με τη Φύση. Οι λέξεις αυτές χρησιμοποιήθηκαν από τα παιδιά, για να φτιάξουν ποιήματα. Στο τέλος, δόθηκαν στους μαθητές εικόνες, για να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες, βασισμένες σε αυτές. Οι ιστορίες εκπονήθηκαν από τους μαθητές μας με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και εστάλησαν στο Εθνικό Θέατρο. Στη δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση το θέμα αφορούσε στην «Ιδανική Πολιτεία». Στην αρχή, ειπώθηκαν λέξεις που αφορούσαν στην έννοια της διαφορετικότητας. Στη συνέχεια ο καθένας ανέφερε στοιχεία από τη δική του διαφορετική ιστορία. Κατόπιν, μαθητές και εκπαιδευτικοί έπρεπε να γράψουν για τη δική τους Πολιτεία που θα είχε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και να της δώσουν έναν τίτλο. Πραγματικά, οι ιστορίες που ακούστηκαν ήταν πολύ διαφορετικές και ιδιαίτερες. Μετά από αυτό ζητήθηκε να ενωθούν δύο Πολιτείες και οι πολίτες τους να προσπαθήσουν να βρουν τη χρυσή τομή της συνύπαρξής τους, δίνοντας έμφαση στις έννοιες συμπερίληψη και ανεκτικότητα. Στο τέλος, ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν για τη δική τους ιδανική Πολιτεία. Τα παιδιά εκπόνησαν ομαδικά ένα powerpoint με το πώς είναι η Ιδανική Πολιτεία μέσα από τα δικά τους μάτια και το στείλαμε στο Εθνικό Θέατρο για μελλοντική αξιοποίησή τους.
Επίσης, στο πλαίσιο των Πολιτιστικών δράσεων για το σχολικό Έτος 2021-22 προγραμματίστηκε μία εκδήλωση, αφιέρωμα, στον Μίκη Θεοδωράκη, με αφορμή το θάνατό του το 2021. Επιλέχθηκε το μελοποιημένο ποίημα «Άρνηση» του Γ. Σεφέρη. Μία μαθήτρια απήγγειλε τους στίχους του ποιήματος και συνδυάστηκε η απαγγελία από τη μαθήτρια με το τραγούδι από τη χορωδία του σχολείου μας , στίχο-στίχο. Ακόμη, δημιουργήθηκε ένα βίντεο με στοιχεία και φωτογραφίες από τη ζωή του Μίκη θεοδωράκη.
Τις παρουσιάσεις και τα βίντεο της ομάδας μας μπορείτε να δείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
"ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΑΖΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ"
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ: "ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ"
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΚΑΡΠΑΘΙΩΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΠΟΣΤΑΝΤΖΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΤΣΙΚΑΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΙΕΠ)
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΕΚΠ. ΔΙΚΤΥΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ALFAVITA
ΜΑΘ. ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΕ - ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ