aa

Βρίσκεστε εδώ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2017-18. (ΑΝΔΡΙΓΙΑΝΝΑΚΗ Δ.)

Σχέδιο μαθήματος για την εξάρτηση από το Διαδίκτυο στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας στο Γυμνάσιο Γαζίου - (30/4/2018 ? 4/5/2018)

 

internet addiction


Στο πλαίσιο των δράσεων της Θεματικής Εβδομάδας στο σχολείο μας, υλοποιήθηκε σχέδιο μαθήματος διάρκειας 1 διδακτικής ώρας, σε όλα τα τμήματα της Α΄ τάξης, ενταγμένο στο θεματικό άξονα «Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων», με τίτλο: «Μήπως χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο υπερβολικά; Τι μπορώ να κάνω για να περιορίσω τη χρήση του;».

Ο σκοπός του μαθήματος ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές για την εξάρτηση από το Διαδίκτυο και να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόληψη ή και την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι ήταν:

  • να κατανοήσουν τι είναι η εξάρτηση από το Διαδίκτυο  
  • να γνωρίζουν ποια άτομα συνήθως εκδηλώνουν τέτοιες συμπεριφορές
  • να αναγνωρίζουν τα σημάδια που δείχνουν ότι κάποιος δαπανά υπερβολικά πολύ χρόνο στο Διαδίκτυο
  • να διερευνήσουν τις δικές τους συνήθειες σε σχέση με τη χρήση του Διαδικτύου και να αξιολογήσουν τον εαυτό τους
  • να ενημερωθούν για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο   
  • να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόληψη ή και την αντιμετώπιση του φαινομένου της εξάρτησης
  • να γνωρίζουν πού θα απευθύνονται σε περίπτωση αναζήτησης βοήθειας από ειδικούς, αν παρατηρήσουν υπερβολική χρήση ή/και συμπεριφορά εξάρτησης
  • να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο

Το μάθημα περιελάμβανε:

  • ολιγόλεπτη συζήτηση για τις αγαπημένες ασχολίες των μαθητών στο Διαδίκτυο (διαδικτυακά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα, κλπ.)
  • προβολή βίντεο μικρής διάρκειας για την εξάρτηση από το Διαδίκτυο,  κατάλληλο για την ηλικία των μαθητών
  • διαγνωστικό τεστ, όπου οι μαθητές υπέβαλαν ερωτήσεις στον εαυτό τους με ειλικρίνεια, για να διαπιστώσουν αν χρησιμοποιούν υπερβολικά το Διαδίκτυο
  • προβολή παρουσίασης, με τίτλο: «Υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο», https://saferinternet4kids.gr/diathesimes-parousiaseis/)
  • συζήτηση για τις συνέπειες από την εξάρτηση από το Διαδίκτυο, τους τρόπους  πρόληψης ή και αντιμετώπισης
  • συμβουλές για αναζήτηση βοήθειας από εξειδικευμένους φορείς

 

social media

 

Στο τέλος, δόθηκε ενημερωτικό φυλλάδιο στους μαθητές για συζήτηση του φαινομένου της εξάρτησης από το Διαδίκτυο με τους γονείς/κηδεμόνες τους.

Υπεύθυνη δράσης: Δέσποινα Ανδριγιαννάκη, καθηγήτρια Πληροφορικής