aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΦΕΣΤΙΒΑΛ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ...ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΟΥ»

Σχολικό ντοκιμαντέρ με τίτλο: «Σχολείο Αλλού»

 

photo doc 2

 

«Τα όνειρα έχουν αδιάκοπα την τάση να ναυαγούν  κι εσύ πρέπει αδιάκοπα να τα διασώζεις.» Α. Χιόνης

Το σχολείο, ως θεσμός παροχής γνώσης και χώρος πνευματικής αφύπνισης, καλλιέργειας και προβληματισμού δε θα μπορούσε να απέχει από τα σύγχρονα κοινωνικά δρώμενα και ζητήματα, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και μελλοντικούς πολίτες αυτού του κόσμου.

Το προσφυγικό ζήτημα, επίκαιρο όσο ποτέ, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ευρωπαϊκής πραγματικότητας και ακόμα περισσότερο της χώρας μας. Έχοντας ήδη, ως έθνος, βιώσει την προσφυγιά, καλούμαστε για άλλη μια φορά, να επιδείξουμε τα κοινωνικά και ανθρώπινα αντανακλαστικά μας. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε το χρέος να διδάξουμε αξίες διαχρονικές και στάσεις ζωής τόσο μέσα όσο και έξω από το πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος, με δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

Μια τέτοια δράση είναι η παραγωγή σχολικού ντοκιμαντέρ με τίτλο: «Σχολείο Αλλού». Η επιμόρφωση από το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων για δημιουργία σχολικών ταινιών και η καθιέρωση του θεσμού των τάξεων υποδοχής προσφύγων από το Γυμνάσιο Γαζίου ήταν η αφορμή ώστε πέντε εκπαιδευτικοί, τρεις Έλληνες μαθητές και έξι προσφυγόπουλα να συνεργαστούν πάνω σε αυτό το εγχείρημα. Στόχος του ντοκιμαντέρ ήταν η ανάδειξη της προσπάθειας των παιδιών από τη Συρία και το Ιράκ να ενταχθούν στην ελληνική σχολική πραγματικότητα ξεπερνώντας τον σκόπελο της επικοινωνίας με το να μάθουν την ελληνική γλώσσα, και να κοινωνικοποιηθούν μέσα από την αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές τους.

Η κάμερά μας παρακολουθεί τον Αζίζ, 14 ετών από το Ιράκ, ο οποίος σε σπαστά ελληνικά, όσα μπόρεσε να μάθει στο κέντρο υποδοχής της Λέρου, παρουσιάζει τη ζωή του στη νέα του πόλη, την πόλη του Γαζίου. Μας μιλά για τα μαθήματά του, τους φίλους του, τον ελεύθερο χρόνο του και μας υποδέχεται στο σπίτι του. Παράλληλα λειτουργεί ως μεταφραστής, βοηθώντας τα υπόλοιπα πέντε προσφυγόπουλα του τμήματος υποδοχής, που υστερούν πολύ περισσότερο στη γλώσσα. Μέσα από τη δική του ιστορία παρακολουθούμε τις δυσκολίες, τους προβληματισμούς και τα όνειρα και των υπόλοιπων παιδιών που παρουσιάζονται μαζί του στο ντοκιμαντέρ.

Το εγχείρημα αποδείχτηκε ιδιαίτερα απαιτητικό και δύσκολο τόσο σε τεχνικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Η γλωσσική επικοινωνία και συνεννόηση με τα παιδιά, η ανάγκη για μεταφραστή σε κάθε βήμα της διαδικασίας και όχι μόνο αυτά?. το στήσιμο, τα κοντινά και μακρινά πλάνα, τα καρέ, τα b-rolls, οι συνεντεύξεις, ο ήχος, ο φωτισμός, το μοντάζ, ήταν για μας αχαρτογράφητα νερά. Όλα ξεπεράστηκαν λόγω της περισσής αγάπης και διάθεσης όλης της ομάδας για προσφορά μένοντας πάντα προσηλωμένοι στον στόχο μας.

 

 

Αν και ερασιτέχνες, είμαστε υπερήφανοι για το αποτέλεσμα. Και είμαστε ακόμα πιο υπερήφανοι που προσεγγίσαμε αυτά τα παιδιά και αποτελέσαμε έναν από τους σταθμούς της ζωής τους. Πέντε από τα έξι προσφυγόπουλα που συμμετείχαν στο ντοκιμαντέρ έχουν ήδη αναχωρήσει για άλλες «πατρίδες», για ?Σχολεία Αλλού?.

Τους ευχόμαστε καλή τύχη στην πορεία τους για τη δική τους Ιθάκη!

Παράλληλα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα  τον Δ/ντή του Γυμνασίου μας, τον κ. Χναράκη Αντώνη, ο οποίος στήριξε με πολλούς τρόπους την προσπάθειά μας καθώς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, την κ. Καμαράτου Ελένη, φιλόλογο του τμήματος υποδοχής, την κ. Μποσταντζόγλου Χριστίνα, φιλόλογο, την κ. Σαρμά Κατερίνα, εικαστικό, τον κ. Σταυρακάκη Γιώργο, μαθηματικό  και τον κ. Μήτρογλου Εμμανουήλ, καθηγητή πληροφορικής,  οι οποίοι ενεπλάκησαν άμεσα ή έμμεσα στη δημιουργία αυτού του ντοκιμαντέρ.

Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Χαριτάκη Κυριάκο (schoolfilms.gr) για την καθοδήγηση και τις συμβουλές σε αυτό το εγχείρημα και στον κ. Χάλεντ Ταχίρ, κοινωνικό ανθρωπολόγο.
 
Η ομάδα των εκπαιδευτικών:

Πουλακάκη Ελισάβετ, φιλόλογος
Ασσαργιωτάκη Ειρήνη, τεχνολόγος
Ηγουμενάκη Χρύσα, φιλόλογος
Λενακάκη Ευαγγελία, φιλόλογος
Σφακιανάκη Ειρήνη, φιλόλογος

 

Η Κινηματογραφική Ομάδα του σχολείου εκτός από τους παραπάνω εκπαιδευτικούς περιλαμβάνει και τους παρακάτω μαθητές: Ζερβού Κάρμεν, Κοτσιφό Κωνσταντίνο και Σηφακάκη Ιωάννη. Συμμετείχαν οι μαθητές: Αζίζ, Αλί, Σάκερ, Σεϊμά, Ντιμάν, Τσιμάν.