aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΠΕΖΟΠΟΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑΜαθητές του Γυμνασίου Γαζίου με τον Πεζοπορικό στην Κέρη

Μαθητές του Γυμνασίου Γαζίου με τον Πεζοπορικό στην Κέρη

Το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου ο Πεζοπορικός Όμιλος Ηρακλείου έδωσε την ευκαιρία σε παιδιά όλων των ηλικιών αλλά και στους γονείς τους να επισκεφτούν το δάσος της Κέρης. Το δάσος αυτό, αν και βρίσκεται πολύ κοντά μας και ανήκει στο Δήμο μας (Δήμο Μαλεβιζίου),  δε μας ήταν ιδιαίτερα γνωστό ως τόπος απόδρασης και αναψυχής. Βρίσκεται σε υψόμετρο 300 μέτρων και καταλαμβάνει έκταση  περίπου 5 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η περιοχή έχει πρόσφατα αναδασωθεί με πεύκα και κυπαρίσσια με σκοπό να αποτελέσει ένα πνεύμονα πρασίνου κοντά στο Ηράκλειο.

Ευτυχώς, οι υποψίες για κακοκαιρία αποδειχτήκαν λανθασμένες αφού ο καιρός, με εξαίρεση τον δυνατό αέρα, ήταν θαυμάσιος. Τα λεωφορεία τα οποία ξεκίνησαν από τη Χανιώπορτα  με όλους όσους είχαν δηλώσει ενδιαφέρον για την πεζοπορία, έκαναν μία στάση στο Γάζι όπου επιβιβάστηκε η ομάδα μας (26 μαθητές του Γυμνασίου) . Μας άφησαν λίγα μέτρα μετά το Βουλισμένο αλώνι, στην αρχή ενός χωματόδρομου τον οποίο ακολουθήσαμε  στην αρχή της πορεία μας. Πίσω μας είχαμε  το Στρούμπουλα και στο βάθος μία πολύ ωραία εικόνα με το χιονισμένο Ψηλορείτη. Κάναμε μία κυκλική  διαδρομή 8 περίπου χιλιομέτρων που διήρκεσε 4 ώρες μαζί με τις στάσεις.

Περάσαμε το καταφύγιο με τον διαμορφωμένο χώρο για ξεκούραση και συνεχίσαμε με ανατολική κατεύθυνση. Στο αριστερό μας χέρι είχαμε μία υπέροχη θέα του φαραγγιού του Αλμυρού από ψηλά.  Λίγο μετά, φθάσαμε στο ανατολικότερο σημείο του δάσους, το λεγόμενο «μπαλκόνι του Ηρακλείου». Από εκεί η θέα είναι πραγματικά εκπληκτική! Μπορεί να δει κανείς όλο το Ηράκλειο, τις πηγές του Αλμυρού, την παραλία της Αμμουδάρας, και το καταγάλανο πέλαγος. Όλο το Γάζι ήταν μπροστά μας!  Είδαμε το Σχολείο μας, και εντοπίσαμε τα σπίτια μας από ψηλά.  Ένα μέρος όπου, πραγματικά, σε μαγεύει!  Θεωρούμε   ότι η τοποθεσία είναι ιδανική για ανθρώπους φορτισμένους από την καθημερινότητα της πόλης, από τα καυσαέρια των πολλών αυτοκινήτων  ή την ενοχλητική σε όλους ηχορύπανση καθώς προσφέρει την απόλυτη γαλήνη και ηρεμία σε ένα περιβάλλον με καθαρό αέρα.

Στη συνέχεια ακολουθώντας πορεία προς το νότο είχαμε μία δυσάρεστη έκπληξη. Περάσαμε από την περιοχή με τα καμένα δέντρα, αποτέλεσμα πρόσφατης πυρκαγιάς στην περιοχή. Το μόνο που έχει απομείνει είναι μια μαύρη εικόνα καταστροφής του οικοσυστήματος. Είδαμε όμως και μία προσπάθεια αναδάσωσης στην περιοχή. Ελπίζουμε τα μικρά δεντράκια να τα καταφέρουν...  Εκφράσαμε την επιθυμία μας να συμμετέχουμε και εμείς στην προσπάθεια αναδάσωσης, με το Σχολείο μας και σε συνεργασία με φορείς και το Δήμο μας.

Στο σύνολο της πορείας μας δεν  έλειψαν και οι διάφορες δραστηριότητες που είχε οργανώσει ο όμιλος που έκαναν μικρούς και μεγάλους να ευχαριστηθούν ακόμα περισσότερο την πεζοπορία. Η συλλογή διάφορων φυτών της περιοχής, η παρατήρηση τοπικών ζώων και του τρόπου αντίδρασης τους με την παρουσία του ανθρώπου αλλά και η συλλογή πληροφοριών του οικοσυστήματος ήταν κάποιες από τις δραστηριότητες που επιτυχώς ο πεζοπορικός όμιλος είχε προετοιμάσει.

Επιπλέον, στη διαδρομή γνωρίσαμε στοιχεία της τοπικής μας γεωγραφίας, αγναντέψαμε όλο σχεδόν το Μαλεβίζι, κάναμε ασκήσεις προσανατολισμού και πλοήγηση με GPSκαι την επομένη μελετήσαμε την πορεία μας στο χάρτη της περιοχής και στο GoogleEarth.

Εν κατακλείδι, είναι προφανές πως όλοι οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα πεζοπορίας πέρασαν ένα καταπληκτικό πρωινό Σαββάτου. Επιπλέον, έγινε αναφορά από αρκετούς γονείς πως πολλοί έφηβοι ξέφυγαν λιγάκι από την εικονική και ψεύτικη πραγματικότητα που τους προσφέρουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και η τηλεόραση και βγήκαν έξω στο μεγαλείο της μητέρας φύσης για να αναπνεύσουν οξυγόνο και να χαρούν της ομορφιές της Κρήτης.

Για αυτές τις υπέροχες στιγμές θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας που πήρε την πρωτοβουλία για αυτή την εκδρομή και φυσικά τον Πεζοπορικό  Όμιλο Ηρακλείου για την άψογη διοργάνωση. Περιμένουμε με αγωνία να συμμετάσχουμε και σε επόμενη πεζοπορία για παιδιά που θα οργανώσει. Ανανεώνουμε λοιπόν το ραντεβού μας.....

Με μπλε χρώμα η πορεία, όπως αυτή αποτυπώθηκε στον ψηφιακό τοπογραφικό χάρτη 1: 50000 της περιοχής

Η κυκλική πορεία στο δάσος της Κέρης στο Google Earth

Ανωγειανάκη Θεονύμφη

Παπαδογιαννάκης Μάνος

(μαθητές του Γυμνασίου Γαζίου)