aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Εκδήλωση με θέμα τη Σχολική Διαμεσολάβηση


Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

diam 1

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου Γαζίου, πραγματοποιήθηκε στις 10 Μαρτίου του 2023 εκδήλωση, με θέμα: «Σχολική Διαμεσολάβηση, ας σωπάσουν οι μεγάλοι κι ας δώσουν το λόγο στα παιδιά».

Την εκδήλωση οργάνωσε η κα. Μηλιαρά  Άννα, Υποδιευθύντρια και Σύμβουλος  Σχολικής Ζωής σε συνεργασία με την κα. Ιορδανίδου  Βασιλική, Θεολόγο και Σύμβουλο  Σχολικής Ζωής.

diam 5

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ:

Η Σχολική Διαμεσολάβηση αποτελεί μία μέθοδο πρόληψης της ενδοσχολικής βίας μέσα από τη διαχείριση των συγκρούσεων που προκύπτουν ανάμεσα στους μαθητές/τριες. Είναι μία διαδικασία, κατά την οποία μαθήτριες και μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, αφού εκπαιδευτούν από τους/τις εκπαιδευτικούς τους που γνωρίζουν αυτή τη μέθοδο, διαμεσολαβούν για την επίλυση συγκρούσεων και διαφορών ανάμεσα σε συμμαθήτριες και συμμαθητές τους. Η σχολική διαμεσολάβηση από ομηλίκους αποτελεί μία εναλλακτική πρακτική στο παραδοσιακό σύστημα επίλυσης συγκρούσεων και απόδοσης ευθυνών και τιμωριών από ενηλίκους.

Με τη μέθοδο αυτή, τα ίδια τα εμπλεκόμενα μέρη προσφεύγουν οικειοθελώς στους συνομηλίκους διαμεσολαβητές και διαμεσολαβήτριες και ακολουθώντας με τη βοήθειά τους μία συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσής τους, συμφωνούν στη λύση της και δεσμεύονται να τηρήσουν την αμοιβαία συμφωνία. Είναι προφανές ότι αυτή η μέθοδος επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, που βασίζεται στον διάλογο, στην ενσυναίσθηση και στην ενεργητική ακρόαση, συμβάλλει στην ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών στη διαχείριση συγκρούσεων (μέσα και έξω από το σχολείο), στη βελτίωση των σχέσεων και γενικότερα στη δημιουργία ενός υγιούς, θετικού, ασφαλούς και πιο δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος.

diam 6

Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις με  πολλούς εθελοντές να θέλουν να πειραματιστούν είτε ως διαμεσολαβητές είτε ως διαμεσολαβούμενοι και με πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Πολλά θέματα στο τραπέζι, πολλοί προβληματισμοί αλλά και ενθουσιασμός.

  diam 2

Στη συνέχεια συζήτηση και προτάσεις για βελτίωση των παρουσιάσεων στην ολομέλεια. Επίσης, προβλήθηκε παρουσίαση Powerpoint με σχετικές πληροφορίες. Ακολούθως στους μαθητές δόθηκε ένα μικρό  χαρτί πάνω στο οποίο έγραψαν ή ζωγράφισαν  τις σκέψεις τους και τα συναισθήματα τους. Τα  χαρτάκια θα μαζευτούν, θα κολληθούν και θα δημιουργήσουν μια ενιαία καλλιτεχνική δημιουργία.

 

diam 3