aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟ ΄21 - ΑΣΚΟΥΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ

Τιμούμε το ΄21   -  Ασκούμαστε στη γλώσσα μας

 

l laras


Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς 2020 - 2021, χρονιάς επετειακής με την συμπλήρωση 200 χρόνων από την έκρηξη της Ελληνικής Επανάστασης, τα τμήματα Γ2 και Γ4 του Γυμνασίου Γαζίου, με την φιλόλογο Διαμαντή Βλασία, υλοποίησαν σχετική δράση στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Διεπιστημονικού Προγράμματος για την Υποστήριξη του  Γλωσσικού Γραμματισμού. (https://linguiliteracy.wordpress.com/). Η δράση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως και δια ζώσης διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με τη χρήση  των εργαλείων  της πλατφόρμας  e-class.

Συγκεκριμένα,  με αφορμή την κοινή εκ μέρους των μαθητών παραδοχή ότι το βιβλίο έχει στις μέρες μας παραγκωνιστεί, συναποφασίσαμε με τους μαθητές να διαβάσουμε μαζί την νουβέλα του Δ. Βικέλα «Λουκής Λάρας» και να ασχοληθούμε με πολλαπλές δραστηριότητες.

Οι λόγοι που επιλέξαμε το έργο αυτό ήταν:


Α) Η παρακολούθηση γεγονότων της Ελληνικής Επανάστασης, που αποτελούν το ιστορικό φόντο του κειμένου
Β) Η γνωριμία με την προσωπικότητα του συγγραφέα  και ένα είδος φόρου τιμής προς αυτόν, καθώς ο κοσμοπολίτης διανοούμενος Δ. Βικέλας  στα τέλη του 19ου αι, πολύ πριν ενωθεί η Κρήτη με την Ελλάδα, επεδίωξε την κινητοποίηση της διεθνούς κοινής γνώμης για το κρητικό ζήτημα και χωρίς να είναι Κρητικός, κληροδότησε το αρχείο του στον Δήμο Ηρακλείου (εξ ου και το όνομα της Βικελαίας Βιβλιοθήκης).
Γ) Η εξάσκηση στην γλώσσα μας με την απόδοση της απλής καθαρεύουσας του κειμένου στην καθομιλουμένη γλώσσα μας με την χρησιμοποίηση ηλεκτρονικών λεξικών και την δημιουργία ενός μικρού λεξικού του κειμένου (γλωσσάρι)
Δ) Η απόλαυση ενός λογοτεχνικού έργου που διαβάστηκε πολύ και αγαπήθηκε ειδικά από τους νέους της εποχής του
Ε) Η διεύρυνση των γνώσεών μας για την εποχή του 19ου αιώνα και των συνθηκών της με αναζήτηση σχετικών εικόνων από το Διαδίκτυο π.χ. πώς γινόταν η επιβίβαση σε ένα πλοίο τότε που δεν υπήρχαν τα σημερινά λιμάνια, πώς ήταν τότε τα πλοία, τι ήταν τα χάνια κ.τ.λ.
ΣΤ) Το επίκαιρο στις μέρες μας μήνυμα ότι στη ζωή με τις αντιξοότητες , τις απειλές και τους κινδύνους, ήρωας δεν είναι μόνο αυτός που ζώνεται τα άρματα και αγωνίζεται στα πεδία των μαχών με αυταπάρνηση αλλά και ο απλός, καθημερινός άνθρωπος, ο φιλήσυχος και μετριοπαθής, που έχει υπομονή και καρτερία να αντέξει και να αγωνιστεί για να επιβιώσει κι ο ίδιος και οι δικοί του και να καλυτερέψει τη ζωή του μέσα από την δημιουργικότητα αναλαμβάνοντας με τους ομοίους του να συνεχίσει τη ζωή. Μάλιστα ενδεικτικό της επικαιρότητας του έργου είναι το γεγονός ότι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσίασε το προηγούμενο καλοκαίρι τη θεατρική διασκευή του «Λουκή Λάρα» με περιοδεία σε πόλεις της πατρίδας μας.
 

diamandi


Η ομάδα μας στις 7 Ιουνίου συμμετείχε σε μια παρουσίαση στην επετειακή διαδικτυακή εκδήλωση του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων, κατά την οποία οι μαθητές Ροδούλα Χαιρέτη (Γ2) και Νικόλας Μηλιώρης (Γ2) ανέγνωσαν εκφραστικά αποσπάσματα που απεικονίζουν τον αντίκτυπο στην Μικρά Ασία των γεγονότων στο ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης. Δείτε την συμμετοχή μας πατώντας στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=bcph2tRh2xM και μεταβαίνοντας στο 70ο λεπτό του βίντεο.


Η δράση συνεχίζεται και δύναται να διευρυνθεί με τη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου (καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων), ακουστικού βιβλίου (ενασχόληση με εκφραστική ανάγνωση) ακόμα και με μετάφραση σε ξένη γλώσσα με την συνεργασία συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων.


Διαμαντή Βλασία, φιλόλογος