aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ - ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-25
Διδακτική παρέμβαση για την πρόληψη καθώς και την αντιμετώπιση του φαινομένου της Εξάρτησης από το Διαδίκτυο - Σχ. Έτος 2024_25
 
i a 1 
 
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης με τίτλο: «Ενισχύοντας την ψηφιακή ασφάλεια των μαθητών/τριών», υλοποιήθηκε Διδακτική Παρέμβαση στα τμήματα κυρίως της Α΄ τάξης για την πρόληψη καθώς και την αντιμετώπιση  του φαινομένου της Εξάρτησης από το Διαδίκτυο, από τους/τις εκπαιδευτικούς Πληροφορικής του Γυμνασίου Γαζίου: Ανδριγιαννάκη Δέσποινα, Σκουντή Βούλα και Χριστοδουλάκη Αλέξανδρο και την εκπ/κο ΠΕ78, Λουκάκη Ηρώ.
 
Η εξάρτηση από το Διαδίκτυο είναι ένα σύγχρονο φαινόμενο, κατά το οποίο τα παιδιά, οι έφηβοι αλλά και ενήλικες, δαπανούν υπερβολικά πολλές ώρες στο Διαδίκτυο, κυρίως μέσω χρήσης κινητού τηλεφώνου, ενώ ξεχνούν ή παραμελούν άλλες σημαντικές δραστηριότητες ή υποχρεώσεις τους. Η υπερβολική αυτή ενασχόληση, για τα παιδιά και τους εφήβους έχει κυρίως να κάνει με τα διαδικτυακά παιχνίδια, τα κοινωνικά δίκτυα και τις ακατάλληλες για ανηλίκους ιστοσελίδες.
 
Ο γενικός στόχος της παρέμβασης ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες για το φαινόμενο της Εξάρτησης από το Διαδίκτυο και να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόληψη ή και την αντιμετώπιση του φαινομένου.
 
Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι ήταν:
 
• να κατανοήσουν τι είναι η εξάρτηση από το Διαδίκτυο  
• να γνωρίζουν ποια άτομα συνήθως εκδηλώνουν τέτοιες συμπεριφορές
• να αναγνωρίζουν τα σημάδια που δείχνουν ότι κάποιος δαπανά υπερβολικά πολύ χρόνο στο Διαδίκτυο
• να διερευνήσουν τις δικές τους συνήθειες σε σχέση με τη χρήση του Διαδικτύου και να αξιολογήσουν τον εαυτό τους
• να ενημερωθούν για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο  
• να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόληψη ή και την αντιμετώπιση του φαινομένου της εξάρτησης
• να γνωρίζουν πού θα απευθύνονται σε περίπτωση αναζήτησης βοήθειας από ειδικούς, αν παρατηρήσουν υπερβολική χρήση ή/και συμπεριφορά εξάρτησης
• να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο
 
Η παρέμβαση περιλάμβανε:
 
• ολιγόλεπτη συζήτηση για τις αγαπημένες ασχολίες των μαθητών στο Διαδίκτυο
προβολή παρουσίασης (Δραστηριότητα_1: Ομάδα Θεραπείας) για την υπερβολική χρήση του Διαδικτύου
συζήτηση για τις συνέπειες από την εξάρτηση από το Διαδίκτυο
• διαγνωστικό τεστ (Δραστηριότητα_2), όπου οι μαθητές/τριες υπέβαλαν ερωτήσεις στον εαυτό τους και απάντησαν (από μέσα τους) με ειλικρίνεια, για να διαπιστώσουν αν χρησιμοποιούν υπερβολικά το Διαδίκτυο
• στρατηγικές για πρόληψη ή και αντιμετώπιση του φαινομένου
• συμβουλές για αναζήτηση βοήθειας από εξειδικευμένους φορείς
 
Η παρέμβαση σχεδιάστηκε από την καθηγήτρια Πληροφορικής, κα Ανδριγιαννάκη Δέσποινα,  μέλος των πρεσβευτών του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.
 
Αξιοποιήθηκε υλικό από:
 
• το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr
• το Κυπριακό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  https://internetsafety.pi.ac.cy/
 
 
Συντονίστρια Σχεδίου Δράσης: Ανδριγιαννάκη Δέσποινα, ΠΕ86
Συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί Πληροφορικής: Σκουντή Βούλα, Χριστοδουλάκης Αλέξανδρος και ΠΕ78, Λουκάκη Ηρώ
 

 

ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

dig1

WEBEX - ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

webex sch gr

erasmus

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ