Σχολική Επιμόρφωση με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση»
Ενδοσχολικά Επιμορφωτικά Σεμινάρια με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση υλοποιήθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Γαζίου στις 23 Απριλίου και στις 23 και 27 Μαΐου 2024.
Συγκεκριμένα η φιλόλογος του σχολείου μας κα Κυριακάκη Μαρία, έχοντας παρακολουθήσει η ίδια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων, παρουσίασε, στο πνεύμα της διάχυσης καλών πρακτικών, στους/στις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, δυνατότητες χρησιμοποίησης ψηφιακών περιβαλλόντων τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία των μαθημάτων.
Η κα Κυριακάκη, αφού αναφέρθηκε στο περιεχόμενο του όρου «τεχνητή νοημοσύνη», τις προσδοκίες, αλλά και τους φόβους που εγείρει αυτό το νέο τεχνολογικό φαινόμενο, παρουσίασε ένα πλήθος εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.
Στην 1η και 2η της εισήγηση επιχειρήθηκε ο ορισμός της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ έγινε αναφορά στα θετικά και τα αρνητικά αποτελέσματα από τη χρήσης της, παραθέτοντας και τις απόψεις διακεκριμένων μελετητών της τεχνητής νοημοσύνης, όπως του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη, καθηγητή του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μία εκτενής αναφορά στη διαδικτυακή πλατφόρμα CANVA με τις πολυποίκιλες επιλογές για δημιουργία πολυτροπικών - πολυμεσικών κειμένων, όπως σχέδια μαθήματος, παρουσιάσεις, αφίσες, βίντεο, κόμικ, animation και πολλών άλλων εργαλείων από εκπαιδευτικούς ή ακόμα και μαθητές. Ακόμη, έγινε αναφορά στα εργαλεία Bing image creator, Nightcafe και Leonardo AI για τη δημιουργία εικόνων.
Στην 3η και τελευταία εισήγηση παρουσιάστηκαν παραδείγματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως του ChatGPT, του Παραγωγικού Προεκπαιδευμένου Μετασχηματιστή που επιτρέπει διάλογο και απαντήσεις, του Lumen5 για τη δημιουργία Βίντεο, του Quizizz για τη δημιουργία κουίζ. Τέλος, επιστρατεύτηκαν εργαλεία της πλατφόρμας CANVA για την εφαρμογή μεθόδων διαφοροποιημένης διδασκαλίας, όπως Τρίλιζα (Think-Tac-Toe) και "Cubing" (Κύβοι).
Βασικός στόχος του σύγχρονου σχολείου είναι η δημιουργική και καινοτόμα προσέγγιση της γνώσης και η ανακάλυψη των ιδιαίτερων δεξιοτήτων και ικανοτήτων των μαθητών με έμφαση στη συμπερίληψη. Γι΄ αυτό, σε πείσμα των καιρών, συνεχίζουμε και ονειρευόμαστε το σχολείο του μέλλοντος, ένα σχολείο δημιουργικό και συνεργατικό.
Η παραπάνω δράση σχεδιάστηκε και οργανώθηκε από τη φιλόλογο κα Διαμαντή Βλασία στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνουν οι συντονιστές γνωστικών πεδίων, με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την παρουσίαση καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων διδασκαλίας.