aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΑΖΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ»
Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας  με θέμα: «Εκφοβισμός: Υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς»
 
b 2
 
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές/τριες από συμμαθητές/τριές τους, εντός και εκτός σχολείου.
 
 
Τα τελευταία χρόνια η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις στη διεθνή πραγματικότητα. Αποτελούν ανησυχητικά φαινόμενα με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στο σχολικό χώρο και στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα, αφού μπορούν να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα στο σχολείο και να επηρεάσουν άμεσα τη διαδικασία της μάθησης. Η έκθεση στην ενδοσχολική βία μπορεί να επιφέρει σοβαρά συναισθηματικά προβλήματα και έντονο άγχος τόσο στους/στις μαθητές/τριες όσο και στους/στις εκπαιδευτικούς.
 
Για την καλή γνώση του αντικειμένου από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου, με σκοπό την πρόληψη ή και την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: «Εκφοβισμός: Υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς»Εισηγήτρια της παραπάνω επιμόρφωσης ήταν η ψυχολόγος, κα. Παπαδάτου, από το Xαμόγελο του Παιδιού.
 
b 1
 
Μετά το καλωσόρισμα από την Yποδιευθύντρια του σχολείου και συντονίστρια της επιμόρφωσης  κα. Μηλιαρά, η κα. Παπαδάτου ενημέρωσε τους/τις  εκπαιδευτικούς για τους στόχους, το όραμα και τις δράσεις του Χαμόγελου του Παιδιού. Η κα. Παπαδάτου ζήτησε πληροφορίες για την Πολιτική του Σχολείου όσον αφορά το σχολικό εκφοβισμό κι αν οι ίδιοι έχουν παρακολουθήσει κάποια σεμινάρια σχετικά με το θέμα. Στη συνέχεια, μέσω προβολής παρουσίασης, βίντεο, οι καθηγητές/τριες  ενημερώθηκαν για το τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός, τι τον προκαλεί και τον ενισχύει. Επίσης, επισημάνθηκε ο ρόλος και η σημασία των παρατηρητών μαθητών/τριών και των διαμεσολαβητών. Επιπλέον, δόθηκαν καλές πρακτικές για την αντιμετώπιση του φαινομένου και για την ενίσχυση των ρόλων των παρατηρητών. Έγινε διαχωρισμός των εννοιών «κάνω πλάκα» και εκφοβισμού, οι οποίες συχνά παρερμηνεύονται από τους μαθητές/τριες. Στην συνέχεια, με την βοήθεια και την καθοδήγησή της οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν προσωπικές τους εμπειρίες και τρόπους αντιμετώπισης των περιστατικών.
 
Τέλος, ακολούθησε αναστοχασμός με τη μορφή διαλόγου μεταξύ της εισηγήτριας  και των διδασκόντων του σχολείου, καταλήγοντας από κοινού στο συμπέρασμα ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη «θεραπεία» και η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη διαχείριση ενδεχόμενων ενδοσχολικών συγκρούσεων, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες να γίνουν συνοδοιπόροι στη  μαθησιακή - παιδαγωγική  λειτουργία.
 
Παράλληλα,  κρίθηκε  αναγκαία  η οριοθέτηση και η  ανάρτηση των κανόνων της σχολικής τάξης σε εμφανές σημείο της τάξης, η υπενθύμισή τους στους μαθητές/τριες καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η τήρησή τους από τους μαθητές/τριες και η εφαρμογή των προβλεπόμενων παιδαγωγικών μέτρων σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους σε αυτούς.
 
Επιπροσθέτως, όλοι οι παρευρισκόμενοι διδάσκοντες μέσω της συγκεκριμένης επιμορφωτικής δράσης τονίσαμε τη σπουδαιότητα που έχει η καλλιέργεια  ενός κλίματος αγαστής συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών, του συλλόγου γονέων/κηδεμόνων και της διεύθυνσης του σχολείου για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων ενδοσχολικών εντάσεων και επεισοδίων και κατ’  επέκταση την καλλιέργεια ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας μέσα  στην τάξη με τους/τις εκπαιδευτικούς.
Άλλωστε, ένας ακόμη  στόχος της παραπάνω επιμορφωτικής δράσης ήταν να γίνει κατανοητό σε όλους μας ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες είμαστε ισότιμα μέλη στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη μόνη διαφορά ότι ο/η εκπαιδευτικός συμβουλεύει, συντονίζει, εμψυχώνει, καθοδηγεί και κατευθύνει τη μαθησιακή διαδικασία και στέκεται απαρέγκλιτα στο πλευρό των μαθητών/τριών του, όταν εκείνοι τον/την χρειαστούν.
 
b 3
 
Ευχαριστούμε θερμά το Χαμόγελο του Παιδιού, και ιδιαίτερα την κα. Παπαδάτου που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και θα είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά για μας να βρεθούν και πάλι δίπλα μας σε μία επόμενη ενημερωτική - εκπαιδευτική  μας διάδραση. Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τη  Διευθύντρια  της σχολικής μας μονάδας, κα. Αθανασοπούλου Χαρά, τον Yποδιευθυντή, κ. Μακρογιαννάκη Εμμανουήλ και όλους του συναδέλφους  για τη σημαντική συμβολή και στήριξή τους ως προς την υλοποίηση της παραπάνω  επιμορφωτικής συνάντησης.
 
Υπεύθυνη δράσης:
Άννα Μηλιαρά, ΠΕ02, Yποδιευθύντρια Γυμνασίου Γαζίου