aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του σχολείου μας  για την πρόληψη φαινομένων βίας και παραβατικών μαθητικών συμπεριφορών  
 
 r1
 
Την Τετάρτη 23-3-2023, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου Γαζίου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δράση με  θέμα: «Διαχείριση εντάσεων και συγκρούσεων μέσα στη σχολική τάξη με στόχο την εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών". Εισηγήτριες για το συγκεκριμένο θέμα ήταν οι ψυχολόγοι του Συνδέσμου μελών γυναικείων σωματείων του Νομού Ηρακλείου: κα Γερακάκη Ελένη και  κα Φραγκιουδάκη Μελτίνη.
 
Η παραπάνω συνάντηση  υλοποιήθηκε  στο πλαίσιο δράσεων για την Αξιολόγηση της Σχολικής μας Μονάδας και συγκεκριμένα στα πλαίσια του σχεδίου δράσης μας, έπειτα από πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών της Ομάδας Δράσης για τη θεματική του Δείκτη: «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών» και τίτλο σχεδίου δράσης: «Εκπαιδευτικοί και μαθητές: Κριτικοί συνεργάτες και συνερευνητές στη μαθησιακή διαδικασία μέσα σ’ ένα σχολικό κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, εμπιστοσύνης, εκτίμησης και ισότητας»,  με συντονίστρια την κα Ρασούλη  Σταυρούλα, κλάδου ΠΕ 02. 
Στη  συνάντηση έλαβε μέρος η πλειονότητα των διδασκόντων του Γυμνασίου Γαζίου,  παρουσία του διευθυντή του σχολείου μας: κ. Μακρογιαννάκη Εμμανουήλ, καθώς επίσης και τoυ  υποδιευθυντή:  κ. Γεμενιτζή Θεόδωρου.
r2 
Η επιμορφωτική δράση ξεκίνησε με γενικά   θέματα που αφορούσαν τις ποικίλες μορφές εντάσεων και συγκρούσεων  στο σχολικό χώρο, τονίζοντας σε όλους μας ότι είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο με ποικίλες αιτίες και  πολυάριθμες συνέπειες. Εν συνεχεία,  οι εισηγήτριες προχώρησαν  στην παροχή  χρήσιμων συμβουλών για την αντιμετώπιση ανάλογων  περιστατικών που εμπεριέχουν εκρήξεις θυμού και εντάσεων  εκ μέρους των μαθητών στη σχολική τάξη.  Επιπλέον, κατά τη διάρκεια  της συζήτησης, προβάλλονταν σχετικές διαφάνειες  για το θέμα,  κάνοντας έτσι πιο βιωματικό και εύληπτο τον τρόπο παρουσίασής του.
 
Τέλος, ακολούθησε αναστοχασμός με τη μορφή διαλόγου μεταξύ των εισηγητριών και των διδασκόντων του σχολείου, καταλήγοντας από κοινού στο συμπέρασμα ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη « θεραπεία» και η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη διαχείριση ενδεχόμενων ενδοσχολικών συγκρούσεων, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να γίνουν συνοδοιπόροι στη  μαθησιακή – παιδαγωγική  λειτουργία. 
 
 r4
Παράλληλα,  κρίθηκε  αναγκαία  η οριοθέτηση και η  ανάρτηση των κανόνων της σχολικής τάξης σε εμφανές σημείο της τάξης, η υπενθύμισή τους στους μαθητές/τριες καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, η τήρησή τους από τους μαθητές και η εφαρμογή των προβλεπόμενων παιδαγωγικών μέτρων σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους σε αυτούς.  
 
Επιπροσθέτως, όλοι οι παρευρισκόμενοι διδάσκοντες μέσω της συγκεκριμένης επιμορφωτικής δράσης τονίσαμε τη σπουδαιότητα που έχει η καλλιέργεια  ενός κλίματος αγαστής συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών, του συλλόγου γονέων/κηδεμόνων και της διεύθυνσης του σχολείου για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων ενδοσχολικών εντάσεων και επεισοδίων και κατ επέκταση την καλλιέργεια ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας μέσα  στην τάξη με τους εκπαιδευτικούς.
 
Άλλωστε, ένας ακόμη  στόχος της παραπάνω επιμορφωτικής δράσης ήταν να γίνει κατανοητό σε όλους μας ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές είμαστε ισότιμα μέλη στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη μόνη διαφορά ότι ο καθηγητής συμβουλεύει, συντονίζει, εμψυχώνει, καθοδηγεί και κατευθύνει τη μαθησιακή διαδικασία και στέκεται απαρέγκλιτα στο πλευρό των μαθητών του, όταν εκείνοι τον χρειαστούν.
 r3
Η ομάδα δράσης ευχαριστεί  θερμά τις ψυχολόγους: κα Γερακάκη  και κα Φραγκιουδάκη για τις πολύτιμες συμβουλές τους αναφορικά με τη διαχείριση εντάσεων και συγκρούσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος, ευχαριστούμε θερμά το Διευθυντή της σχολικής μας μονάδας, κ. Μακρογιαννάκη Εμμανουήλ, την υποδιευθύντρια, κα. Μηλιαρά Άννα και τον υποδιευθυντή, κ. Γεμενιτζή Θεόδωρο για τη σημαντική συμβολή και στήριξή τους ως προς τη διενέργεια της παραπάνω  επιμορφωτικής συνάντησης.
 
Ευχή όλων μας η πραγματοποίηση και άλλων μελλοντικών επιμορφωτικών δράσεων με στόχο την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία!
 
Με τιμή,  
 
Οι υπεύθυνοι καθηγητές της Ομάδας Δράσης: 
Ρασούλη Σταυρούλα  ( ΠΕ 02 )- Συντονίστρια ομάδας δράσης 
Κοσμαδάκη Ελένη ( ΠΕ 05) – Μέλος
Λογοθέτη Τερψιχόρη ( ΠΕ Ο1)  - Μέλος
Σιώκη Ελένη ( ΠΕ 80)- Μέλος
Χατζηδάκης Ανδρέας ( ΠΕ 04.01) – Μέλος