ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΑΖΙΟΥ

  

Η μαθητική ιδιότητα συνοδεύει το μαθητή τόσο στο εσωτερικό της αίθουσας διδασκαλίας, όσο και έξω από αυτή (στον προαύλιο χώρο, στις εκδρομές, στις επισκέψεις κ.ά), αλλά και γενικά σε όλους τους χώρους, που εκτός από τον εαυτό του ο μαθητής, εκπροσωπεί το σχολείο και γενικότερα το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

Η λειτουργία και η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού δεν έρχεται να περιορίσει την ελευθερία οιουδήποτε, αλλά να βοηθήσει τη σχολική κοινότητα να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να μάθει στα μέλη της να σέβονται τις ελευθερίες των υπόλοιπων και να εδραιώσει τις πρώτες δημοκρατικές αρχές. Είναι απαραίτητο, να καταλάβουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στη μαθησιακή διαδικασία (μαθητές - γονείς - καθηγητές), ότι η αποδοχή και η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού είναι θέμα αρμονικής συμβίωσης των σχολικών παραγόντων και θεωρείται αυτονόητη και αναγκαία προϋπόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.


 

 α) ΦΟΙΤΗΣΗ: 

1. Η προσεκτική παρακολούθηση των μαθημάτων μου και η σωστή προετοιμασία τους πρέπει να είναι ανελλιπής.

Πρέπει να θυμάμαι ότι:

Α) Έχει καταργηθεί η διάκριση των απουσιών μου σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Β) Τόσο το σχολείο όσο και ο κηδεμόνας μου θα ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία μου.

Γ) Η φοίτησή μου χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών μου που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Δ) Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτησή μου εφόσον το σύνολο των απουσιών μου δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

Ε) Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτησή μου αν οι απουσίες μου είναι πάνω από 114.

ΣΤ) Αν η φοίτησή μου χαρακτηριστεί ανεπαρκής, είμαι υποχρεωμένος/η να επαναλάβω τη φοίτησή μου στην ίδια τάξη.

2. Δεν απουσιάζω από το σχολείο παρά μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση απουσίας μου υποχρεούται ο κηδεμόνας μου να ενημερώνει άμεσα το σχολείο με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή μου σε αυτό.

3. Το σχολείο μου έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να ενημερώνει άμεσα τον κηδεμόνα μου για τυχόν απουσίες αλλά και για τις επιδόσεις μου και τη συμπεριφορά μου. Αλλά καλό είναι να ζητήσω από τον κηδεμόνα  μου να επισκέπτεται το σχολείο τακτικά και να  ενημερώνεται για τις απουσίες μου και την πρόοδο μου. Αυτός είναι και ο λόγος που του έχω δώσει τον πίνακα με τις μέρες και ώρες που δέχεται κάθε καθηγητής τους γονείς/κηδεμόνες.

4. Το σχολείο μου έχει την υποχρέωση να με αντιμετωπίζει σαν μία ξεχωριστή προσωπικότητα, να σέβεται τις ανάγκες μου, να μου προσφέρει την καλύτερη δυνατή αγωγή και μόρφωση, να συζητά τις απόψεις μου και να μη μειώνει με πράξεις ή λόγους την προσωπικότητά μου.

5.  Αντιμετωπίζω όλα τα μαθήματα κι όλες τις σχολικές δραστηριότητες με τον ίδιο σεβασμό και εκτίμηση.


 

β) ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: 

1. Οφείλω και είναι επιβεβλημένο να προσέρχομαι στην τάξη και να κάθομαι στη θέση μου πριν από τον καθηγητή μου και αμέσως μετά το κουδούνι, γιατί σε αντίθετη περίπτωση διακόπτω την πολύτιμη διδακτική ώρα και ενοχλώ τους συμμαθητές μου και τον διδάσκοντα. Μη έγκαιρη προσέλευση συνεπάγεται απουσία και ωριαία απομάκρυνση από την τάξη (με άμεση ενημέρωση της Διεύθυνσης) και τηλεφωνική ενημέρωση του κηδεμόνα μου από τον καθηγητή μου.

2. Διατηρώ τη θέση μου, όπως αυτή ορίζεται από το πλάνο της τάξης, που έχει συντάξει ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε μαθήματος.

3. Ο σεβασμός με τον οποίο οφείλω να αντιμετωπίζω κάθε ομιλητή (καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπει την απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του. Αντίθετα περιμένω να ολοκληρώσει και σηκώνω χέρι για να πάρω το λόγο.

4. Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου αλλά και στους άλλους να διακόπτουν τη διδακτική διαδικασία με ψιθύρους, αστεϊσμούς και κάθε είδους ενόχληση που παρακωλύει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.

5. Δεν φέρνω ποτέ φαγητό ή ρόφημα στην τάξη, γιατί αποτελούν (τα ίδια ή τα υπολείμματά τους) όταν παραμείνουν εκτεθειμένα, εστία μικροβίων. Φροντίζω να ολοκληρώνω το φαγητό μου στην ώρα του διαλείμματος.

6. Δεν επιτρέπεται η χρήση διορθωτικού (blanco) υγρού ή όχι, στο σχολείο, γιατί με τη χρήση του παύω να είμαι προσεκτικός στο γράψιμό μου, κάνω πιο εύκολα λάθη, δε συνηθίζω στη μη χρήση του, αφού στις εξετάσεις απαγορεύεται, ενώ με τη χρήση του μπορεί να βλάψω την υγεία μου (εισπνοή, κατάποση, επαφή με το δέρμα).

7. Όταν χτυπά το κουδούνι για διάλειμμα δεν επιτρέπεται η παραμονή μου μέσα στην αίθουσα υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες (εκτός εξαιρετικών περιστάσεων). Όταν ολοκληρωθεί το μάθημα και με την προτροπή του καθηγητή μου, επιβάλλεται η απομάκρυνσή μου από την αίθουσα έτσι ώστε αυτή να αεριστεί επαρκώς.

8. Για να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, πολλές από τις ώρες της ημέρας μας, οφείλουμε να διατηρούμε την σχολική αίθουσα καθαρή και τακτοποιημένη.

9. Προστατεύω και σέβομαι το σχολικό εξοπλισμό της αίθουσας (θρανία, πίνακες, καρέκλες, βιντεοπροβολέα, υπολογιστές, τοίχους, δάπεδα), των εργαστηρίων και όλου γενικά του σχολείου, σκεπτόμενος πάντοτε ότι ανήκει στο σύνολο της σχολικής κοινότητας. Σε περίπτωση οποιασδήποτε καταστροφής ή ρύπανσης σχολικής περιουσίας είμαι υποχρεωμένος να υποστώ τις συνέπειες των πράξεων μου πειθαρχικά, αλλά και με προσωπική ή οικογενειακή μου δαπάνη να αποκαταστήσω τη ζημιά. Όταν ο δράστης τέτοιων ενεργειών δεν εντοπίζεται τότε η δαπάνη αποκατάστασης ζημιών κατανέμεται σε όλους τους μαθητές του τμήματος.

10. Δε χρησιμοποιώ τις ηλεκτρονικές συσκευές χωρίς την άδεια του καθηγητή μου.

11. Σέβομαι  ιδιαίτερα τους ευαίσθητους χώρους της βιβλιοθήκης και των εργαστηρίων του σχολείου.

12. Πρέπει να εφαρμόζω τις οδηγίες που μου δίνει ο απουσιολόγος και οι επιμελητές για όσο χρονικό διάστημα έχουν καθήκοντα (τα οποία οφείλουν να γνωρίζουν). Τα καθήκοντά τους είναι τέτοια ώστε μερικές φορές έρχονται αντιμέτωποι με τους μαθητές γι΄ αυτό θα πρέπει να συμβάλω ώστε να κάνω το έργο τους πιο εύκολο.  


 

γ) ΠΡΟΑΥΛΙΟΙ ΧΩΡΟΙ: 

1. Την ώρα της προσευχής, η ευλάβεια, η σοβαρότητα και ο σεβασμός, θεωρούνται αυτονόητα από εμένα και τους υπόλοιπους συμμαθητές μου.

2. Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνάντησης με το πρώτο κουδούνι της ημέρας σπεύδω άμεσα και παρατάσσομαι με το τμήμα μου στην ορισμένη θέση προσευχής. Μετά την προσευχή παραμένω σιωπηλός στη θέση της γραμμής μου έως ότου τελειώσουν οι ανακοινώσεις και δοθεί το παράγγελμα για να ανέβουμε στις τάξεις.

3. Μεγάλο στοίχημα για μένα και για τους συμμαθητές μου, είναι η διατήρηση των προαυλίων χώρων στην άριστη κατάσταση που τους παραλαμβάνουμε κάθε πρωί. Είναι σημαντικό, οι καθαρίστριες του σχολείου να ασχολούνται με την απολύμανση και την καθαριότητα των χώρων και να μην αναλώνουν το χρόνο τους στο μάζεμα χαρτιών, μπουκαλιών, φαγητών που χαλούν την εικόνα, που υποτιμούν τον πολιτισμό μας και που μπορούν να πεταχτούν από τον καθένα μας σε έναν από τους κάδους απορριμμάτων. Κατά συνέπεια αποτελεί υποχρέωσή μου να μαζεύω κάθε σκουπίδι που πέφτει στην αντίληψή μου και να το τοποθετώ σ' ένα από τους κάδους απορριμμάτων, ασχέτως αν το έχω πετάξει εγώ ή άλλος συμμαθητής μου.

4. Η συμμετοχή μου σε αθλοπαιδιές με μπάλες κατά τα διαλείμματα απαγορεύεται, εκτός αν  γίνεται υπό την επίβλεψη καθηγητή φυσικής αγωγής και για συγκεκριμένο λόγο.

5. Κατά τα διαλείμματα συμμορφώνομαι απόλυτα με τις υποδείξεις του εφημερεύοντος καθηγητή και δεν περιφέρομαι σε χώρους που δεν επιτρέπεται.

6. Δεν συμπεριφέρομαι ανάρμοστα και αντικοινωνικά (βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα, σεβόμενος την αρχή του ότι:

" Ότι δε θέλουμε να μας κάνουν, δεν πρέπει πρώτοι εμείς να το κάνουμε στους άλλους".

7. Σέβομαι τους γείτονες και φροντίζω να μην τους παρενοχλώ με κανένα τρόπο.

8. Δεν εξέρχομαι από το σχολικό χώρο για κανέναν λόγο χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση.

9. Για την προστασία της υγείας μου δεν επιτρέπεται η συνάθροιση και παραμονή επί μακρόν στους χώρους των τουαλετών. Φροντίζω να κάνω σωστή χρήση των τουαλετών, αφήνω πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνω τα χαρτιά καθαριότητας στους κάδους, τραβώ το καζανάκι και πλένω τα χέρια μου. Σε καμιά περίπτωση δεν επισκέπτομαι τις τουαλέτες του άλλου φύλου.


 

ε) ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑ: 

1. Ο σχολικός χώρος (σύμφωνα και με εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ) δεν επιτρέπει τις ακρότητες στην εμφάνισή μου και στην ενδυμασία μου (αφορά ιδιαίτερα τα κορίτσια, το ντύσιμο των οποίων δεν πρέπει να είναι ακραίο και τολμηρό). Η απλότητα στην εμφάνιση είναι σίγουρα κομψότερη από την εξεζητημένη παρουσία.

2. Δε φέρνω στο σχολείο κοσμήματα, ακριβά ρολόγια, μεγάλα χρηματικά ποσά, κινητά τηλέφωνα (δεν επιτρέπεται η χρήση τους σε κανένα σημείο του σχολικού χώρου), walkman και γενικά ηλεκτρονικές συσκευές, Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων των οποίων η χρήση δεν επιτρέπεται στο σχολικό χώρο, το σχολείο μου δεν φέρει καμία ευθύνη αναζήτησής τους. (Αν υπάρχει σοβαρός λόγος προσκόμισης ή φύλαξης χρηματικού ποσού ή αντικειμένου, πρέπει και μπορώ να απευθύνομαι στη γραμματεία για τη φύλαξή τους.) Διαβάσετε περισσότερα στην Πολιτική του σχολείου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

3. Προσέρχομαι στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής πάντοτε με την κατάλληλη ένδυση.


 

στ) ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ: 

1. Εάν κάποιος από τη σχολική κοινότητα παρενοχλεί συστηματικά την προσωπικότητά μου με αστεϊσμούς, περιπαιχτικά σχόλια κ.ά. έχω την υποχρέωση απέναντι στην αξιοπρέπειά μου και στην υπόστασή μου να το συζητήσω πρώτα κόσμια μαζί του για να επιλυθεί η οποιαδήποτε τυχόν παρεξήγηση και να το θέσω -εφόσον δεν επιλυθεί- υπόψη του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματός μου. Διαβάσετε περισσότερα στην Πολιτική του σχολείου για το Σχολικό Εκφοβισμό.

2. Εάν κάποιος παρενοχλεί τη μαθησιακή διαδικασία, άρα και την μόρφωσή μου, ακολουθώ πάλι την ίδια διαδικασία: συζήτηση και επίλυση του προβλήματος ή παραπομπή του προβλήματος στον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος.

3. Είμαι υποχρεωμένος να συμπεριφέρομαι με ευπρέπεια προς τα άλλα παιδιά, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου.


 

ζ) ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΓΡΑΦΕΙΑ Δ/ΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ:

 1. Δεν μπαίνω στο γραφείο της γραμματείας και σε κανένα γραφείο ή αίθουσα Δ/νσης και καθηγητών χωρίς να χτυπήσω την πόρτα και λάβω άδεια εισόδου.

2. Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων ακόμη και για την εξυπηρέτηση τηλεφωνικής επαφής γονέα/κηδεμόνα - μαθητή. Σε περίπτωση σοβαρής ανάγκης υπάρχουν τα τηλέφωνα της γραμματείας και της Υποδιεύθυνσης.

3. Σε περίπτωση καθυστερημένης πρωινής προσέλευσης, οφείλω να περάσω από τη Δ/νση και να παραλάβω (αυτό μέχρι τις 8:30, γιατί έπειτα υπάρχει απουσία) χαρτί εισόδου στην τάξη. Σε επανάληψη του φαινομένου, το γεγονός γνωστοποιείται στον γονέα/κηδεμόνα.


 

η) ΕΚΔΡΟΜΕΣ - ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: 

1. Στους χώρους επίσκεψης τηρώ τους κανόνες της ευπρέπειας και της καλής συμπεριφοράς προς όλους και σέβομαι τους χώρους αυτούς. Δεν ξεχνώ ποτέ, ότι εκπροσωπώ όχι μόνο τον εαυτό μου, αλλά και το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Σαν φιλοξενούμενος έχω την υποχρέωση να ακούω με προσοχή τους συνοδούς, ξεναγούς κ.λ.π. και να αποδεικνύω με τη στάση μου το ήθος και την ανατροφή μου. Ακολουθώ πιστά τις οδηγίες που έχω λάβει (ώρα άφιξης-αναχώρησης) δεν απομακρύνομαι από το χώρο της επίσκεψης,  και δεν χρησιμοποιώ ιδιωτικό μεταφορικό μέσο (ποδήλατο-μηχανή). 

2. Η συμμετοχή μου στο σχολικό πρόγραμμα των μεγάλων εθνικών και θρησκευτικών επετείων αποτελεί αυτονόητη υποχρέωσή μου εκτός και αν έχω νόμιμη απαλλαγή σε κάποιες από αυτές.


 

θ) ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ - ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

1. Τα 5/μελή συμβούλια των τμημάτων μαζί με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος αναλαμβάνουν να συζητούν με όλους τους μαθητές του τμήματος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κανονισμό των μαθητικών κοινοτήτων και να αποφασίζουν για τα διάφορα θέματα που απασχολούν το τμήμα.

2. Το 15/μελές συμβούλιο του σχολείου μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές που είναι ορισμένοι αναλαμβάνουν να συζητούν με όλους τους μαθητές του σχολείου σύμφωνα με τον κανονισμό των μαθητικών κοινοτήτων και να αποφασίζουν για τα διάφορα θέματα που απασχολούν όλο το σχολείο.

Τα 5/μελή και το 15/μελές πρέπει να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την ομαλή  λειτουργία του σχολείου και να προτρέπουν τους μαθητές για την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου. Βέβαια πρώτοι αυτοί θα πρέπει να τηρούν με ευλάβεια τον κανονισμό.   


 

ι) ΠΟΙΝΕΣ:

Εφόσον οι παραπάνω κανόνες αποτελούν ένα "συμβόλαιο τιμής" ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, μας επιτρέπουν να προλαβαίνουμε τα παραπτώματα και να μη φτάνουμε στο δυσάρεστο σημείο της επιβολής κάποιας ποινής.

Ωστόσο, η κλιμάκωση των ποινών για την παραβίαση κάποιων άρθρων του κανονισμού, έχει ως εξής:

Α) Προφορική παρατήρηση.

Β) Επίπληξη και προειδοποίηση για ωριαία απομάκρυνση.

Γ) Ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα.

Δ) Αποβολή 1 ημέρας η οποία επιβάλλεται από τον Διευθυντή ή αποβολή 2 ημερών από το σύλλογο διδασκόντων.

Ε) Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος η οποία επιβάλλεται από το σύλλογο διδασκόντων.

Είναι αυτονόητο ότι κάθε επιβολή ποινής θα είναι ανάλογη με το παράπτωμα στο οποίο έχει υποπέσει ο μαθητής σε συνδυασμό και με τη συνολική στάση του και συμπεριφορά του και θα έχει πάντα γνώμονα και αρχή την τιμωρία της πράξης και όχι του παιδιού.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι αποτελούν σοβαρά παραπτώματα:

α) Η άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας, σωματικής ή ψυχολογικής (Παραβίαση της Πολιτικής για το Σχολικό Εκφοβισμό).

β) Η απουσία από μάθημα χωρίς άδεια.

γ) Η έξοδος χωρίς άδεια από το σχολικό χώρο.

δ) Η θρασεία, αναιδής ή προσβλητική συμπεριφορά προφορική ή γραπτή προς καθηγητή ή καθηγήτρια και οποιοδήποτε άλλο μέλος του προσωπικού του σχολείου.

ε) Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας.

στ) Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο μαθητή ή σε καθηγητή ή στο σχολείο.

ζ) Το κάπνισμα.

η) Η παραβίαση της Πολιτικής για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

θ) Η χρήση κινητού τηλεφώνου από μαθητή/τρια σε οποιοδήποτε χώρο του σχολείου.


 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αγαπητοί μαθητές και αγαπητές μαθήτριες,

Με τον παραπάνω κανονισμό λειτουργίας του Σχολείου μας επιθυμούμε να σας βοηθήσουμε να λειτουργήσετε ως υπεύθυνοι πολίτες μιας δημοκρατικής κοινότητας, της σχολικής, αλλά και μελλοντικά στην ευρύτερη κοινωνία που ζούμε.

Στις δημοκρατικές κοινωνίες, η τήρηση των θεσμών και των κανόνων είναι επιβεβλημένη και αναγκαία, γιατί μόνο έτσι ολοκληρώνονται τα άτομα και λειτουργούν οι κοινωνίες.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η τήρηση και εφαρμογή της λειτουργίας του κανονισμού, θα μας βοηθήσει να ολοκληρώσουμε το μεγάλο μας έργο, το έργο της ολοκλήρωσης της προσωπικότητας σας σε αυριανούς υπεύθυνους πολίτες της κοινωνίας που ζούμε.

 

                                                                                    Η Διεύθυνση του Σχολείου