Σύνθετη Εργασία της Γ΄ Τάξης στο μάθημα των Αγγλικών

Σχ. Έτος: 2017-2018,  κα. Πηγιάκη


Στα πλαίσια διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας μέσα από σχέδια εργασίας (projects) και της μάθησης με ανακάλυψη της γνώσης (discovery learning), οι μαθητές της Γ? τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την ταινία Billy Elliot (UK, 2000). Μέσα από την ταινία οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με υλικό αυθεντικής γλώσσας και με αρκετά πολιτιστικά στοιχεία της ξένης κουλτούρας.

Η ταινία πραγματεύεται την προσπάθεια ενός αγοριού να γίνει χορευτής μπαλέτου σε μια στερεοτυπική κοινωνία. Παρά τις αντιδράσεις που αντιμετωπίζει από την οικογένειά του βρίσκει στήριγμα στη δασκάλα του και καταφέρνει να γίνει ένας καταξιωμένος χορευτής. Η ταινία θίγει, είτε επιφανειακά είτε αναλυτικά, αρκετά κοινωνικά θέματα που αγγίζουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών όπως τα στερεότυπα της κοινωνίας, τις οικογενειακές σχέσεις, τη φιλία, το σεξουαλικό προσανατολισμό, το πένθος κ.α.

Η προβολή της ταινίας χωρίστηκε σε πέντε διδακτικές ώρες. Το πρώτο μισό της κάθε διδακτικής ώρας περιελάμβανε την προβολή 20 λεπτών από την ταινία και το δεύτερο μισό ασκήσεις λεξιλογίου και κατανόησης μέσα από φύλλα εργασίας. Οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες και μέσα από συνεργατικές διαδικασίες (cooperative learning) έκαναν ασκήσεις γραπτού και προφορικού λόγου.

Μετά το τέλος της ταινίας οι μαθητές αποτύπωσαν σκέψεις, συναισθήματα και προβληματισμούς γράφοντας το δικό τους μήνυμα στον παρακάτω ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων.
Messages (2017-2018)

Επιπλέον, δημιούργησαν τα δικά τους έργα έχοντας ως ερέθισμα την ταινία.
Inspired by Billy Elliot - Παρουσίαση

 

Η καθηγήτρια Αγγλικών,
Πηγιάκη Αριστέα