Διδακτική παρέμβαση στο Γυμνάσιο Γαζίου για την πρόληψη καθώς και την αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού (Σχ. έτος 2024-25)
 
cyberbullying 2024 25 
 
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης με τίτλο: «Ενισχύοντας την ψηφιακή ασφάλεια των μαθητών/τριών», αλλά και της συμμετοχής του σχολείου μας στην Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, εφαρμόστηκε, κυρίως στα τμήματα της Α΄ τάξης, διδακτική παρέμβαση με βασικό στόχο την πρόληψη καθώς και την αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού (Cyberbullying). Τα σχέδιο υλοποιήθηκε από τους/τις εκπαιδευτικούς Πληροφορικής του Γυμνασίου Γαζίου: Ανδριγιαννάκη Δέσποινα, Σκουντή Βούλα, Χριστοδουλάκη Αλέξανδρο και την εκπαιδευτικό Κοινωνικών Επιστημών Λουκάκη Ηρώ
  
Οι επιμέρους στόχοι της παρέμβασης ήταν:
 
•να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τι είναι ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός
•να γνωρίσουν τους τρόπους με τους οποίους συνήθως εκδηλώνεται 
•να αναγνωρίζουν ποιοι εμπλέκονται σε ένα τέτοιο περιστατικό και με ποιο τρόπο 
•να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ του ¨κάνω πλάκα¨ και του ¨εκφοβίζω¨
•να γνωρίζουν τις συνέπειες του Διαδικτυακού Εκφοβισμού
•να αποκτήσουν καλές πρακτικές για πρόληψη του φαινομένου
•να αποκτήσουν στρατηγικές και να γνωρίσουν εργαλεία για αντιμετώπιση του φαινομένου
•να γνωρίζουν πού να απευθύνονται για βοήθεια ή καταγγελία
•να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα συμπεριφοράς στο ∆ιαδίκτυο
 
Η παρέμβαση είχε ως αφόρμηση την προβολή βίντεο το οποίο παρουσίαζε ένα περιστατικό Διαδικτυακού Εκφοβισμού. Στη συζήτηση που ακολούθησε, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν με έντονο ενδιαφέρον, ενημερώθηκαν από τους/τις εκπαιδευτικούς τους αλλά και πρότειναν καλές πρακτικές μέσα από τις προσωπικές τους εμπειρίες. 
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ρόλο των Παρατηρητών οι οποίοι μπορεί να αποτελέσουν: Μέρος του προβλήματος, αν ενθαρρύνουν τον εκφοβισμό ή δεν παρεμβαίνουν καθόλου και Μέρος της λύσης, αν αντιδρούν στον εκφοβισμό ή προσπαθούν να τον σταματήσουν.
  
Τα συμπεράσματα που κυριάρχησαν στη σκέψη και τη συνείδηση των  μαθητών και μαθητριών μας κατά την ολοκλήρωση της παρέμβασης, ήταν τα παρακάτω:
 
Μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι/ες να σταματήσει ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός καθώς και οι υπόλοιπες μορφές εκφοβισμού. Αρκεί, ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ σε κάποιον που εμπιστευόμαστε, πχ. γονέα, εκπαιδευτικό και ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ!
•Η σιωπή και η παθητική αποδοχή του φαινομένου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ
•Η αναφορά δεν είναι κάρφωμα! Είναι ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!
•∆εν υπάρχουν ΑΘΩΟΙ παρατηρητές, είναι ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ!
 
Αν χρειαστούμε βοήθεια ή θέλουμε να κάνουμε καταγγελία, κρατάμε αποδείξεις και απευθυνόμαστε:
 
•στη Γραμμή Βοηθείας Help-Line https://www.help-line.gr   τηλ:  210 6007686
•στη Γραμμή καταγγελιών SafeLine για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο https://www.safeline.gr
•στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος CYBER ALERT https://cyberalert.gr/  τηλ: 11188
•στο Χαμόγελο του Παιδιού  https://www.hamogelo.gr  τηλ: 1056
 
Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την παρέμβαση αντλήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (https://saferinternet4kids.gr, https://help-line.gr, https://www.safeline.gr/)
 
 
Υπεύθυνη δράσης: Ανδριγιαννάκη Δέσποινα, Πληροφορικής, Συντονίστρια Σχεδίου Δράσης
 
Συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί Πληροφορικής: Σκουντή Βούλα, Χριστοδουλάκης Αλέξανδρος και Λουκάκη Ηρώ - Κοινωνικών Επιστημών