aa

Βρίσκεστε εδώ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΦΕΣΤΙΒΑΛ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ...ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΑΖΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 2025
Συμμετοχή του Γυμνασίου Γαζίου στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2025
 
p d 
 
Στην εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, η προστασία των προσωπικών δεδομένων γίνεται ολοένα και πιο κρίσιμη. Είναι πιο αναγκαίο από ποτέ, τόσο τα παιδιά όσο και τα ενήλικα άτομα να είναι ευαισθητοποιημένα σχετικά με τη σημασία της ιδιωτικότητας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων τους στον ψηφιακό κόσμο.
 
Κάθε χρόνο στις 28 Ιανουαρίου, γιορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Το Σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στον εορτασμό και σε συνδυασμό με το Σχέδιο Δράσης, με τίτλο: «Ενισχύοντας την ψηφιακή ασφάλεια των μαθητών/τριών», υλοποίησε σχέδιο μαθήματος, κυρίως στα τμήματα της Α΄τάξης,  με τίτλο: «Ιδιωτικότητα και Προσωπικά Δεδομένα στην Ψηφιακή Εποχή». Συντονίστρια της δράσης ήταν η εκπαιδευτικός Πληροφορικής κα. Ανδριγιαννάκη Δέσποινα και ως μέλη συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής: κα. Σκουντή Βούλα, κ. Χριστοδουλάκης Αλέξανδρος και η κα. Λουκάκη Ηρώ, ειδικότητας Κοινωνικών Επιστημών.
 
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσω προβολής παρουσίασης καθώς και της συζήτησης που ακολούθησε, ενημερώθηκαν για το τι είναι Προσωπικά Δεδομένα, γιατί είναι σημαντικό να τα προστατεύουμε, για το πώς αποκαλύπτουμε Προσωπικά Δεδομένα χωρίς να το συνειδητοποιούμε, για το φαινόμενο Phishing (ηλεκτρονικό ψάρεμα δεδομένων). 
 
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε α) στη σημασία της ψηφιακής φήμης και στο πώς μπορεί αυτή να επηρεάσει μελλοντικά την εξέλιξή τους πχ. στις σπουδές τους ή στην εξεύρεση εργασίας,  β) στην προστασία της ιδιωτικότητας κατά την εγκατάσταση εφαρμογών, σχετικά με τους όρους χρήσης και τις άδειες πρόσβασης και γ) στη δημιουργία ισχυρών κωδικών ώστε να προστατεύουν τους λογαριασμούς τους.
 
Επίσης, τα παιδιά απέκτησαν καλές πρακτικές για την  Προστασία των Προσωπικών τους Δεδομένων. Προσδοκία όλων των εκπαιδευτικών του Σχεδίου Δράσης είναι να τις εφαρμόσουν  και στην πράξη!
 
Οι δώδεκα καλές πρακτικές που πρέπει όλοι να ακολουθούμε για την προστασία των Προσωπικών μας Δεδομένων είναι:
 
1.  Η καλύτερη μέθοδος είναι η πρόληψη. ("Κάλλιον τό προλαμβάνειν, παρά τό θεραπεύειν", Ιπποκράτης 460 – 337 πΧ.)
2.  Ο καθένας μας πρέπει να είναι ευαισθητοποιημένος, να μη δίνει τα στοιχεία του ανεξέλεγκτα, να περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.
3.  Δεν δημοσιεύουμε προσωπικά δεδομένα, όπως: διεύθυνση, τηλέφωνο, σε ποιο σχολείο πηγαίνουμε, σε ποια μέρη συχνάζουμε ή στοιχεία για την οικογένειά μας, με τα οποία θα μπορούσε κάποιος να μας εντοπίσει στον πραγματικό κόσμο.
4.  Θυμόμαστε, πως ό,τι δημοσιεύουμε στο Διαδίκτυο μπορεί να παραμείνει εκεί για πάντα και να έχει πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο ο οποιοσδήποτε. Οπότε, είναι πολύ σημαντικό να ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ πριν κοινοποιήσουμε οτιδήποτε. Αισθανόμαστε άνετα αν τις πληροφορίες ή φωτογραφίες που δημοσιεύουμε στο Διαδίκτυο τις δει ο καθηγητής μας, ο μελλοντικός μας φίλος, ο μελλοντικός μας εργοδότης; Εάν η απάντηση είναι «όχι», τότε δεν θα πρέπει να τις δημοσιεύουμε.
5.  Θυμόμαστε ότι δεν είμαστε ποτέ αόρατοι στο Διαδίκτυο. Όλοι μας αφήνουμε «ψηφιακά αποτυπώματα» κατά την πλοήγησή μας. Γι’ αυτό,  πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τη ψηφιακή μας φήμη, (Google το ονοματεπώνυμό μας), αλλά και να την προστατεύουμε.
6.  Προσέχουμε ποιες εφαρμογές «κατεβάζουμε» και από ποιον ιστότοπο. Ελέγχουμε αν οι άδειες πρόσβασης που απαιτούν οι εφαρμογές είναι απαραίτητες για τη χρήση τους. Απεγκαθιστούμε εφαρμογές και διαγράφουμε παλιά προφίλ που δε χρησιμοποιούμε πια για να μην έχουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα.
7.  Δεν δίνουμε ποτέ τους κωδικούς μας σε κανέναν. Επιλέγουμε «ισχυρούς» κωδικούς, αποτελούμενους από 8 τουλάχιστον χαρακτήρες και τους αλλάζουμε συχνά. Όπου συνδεόμαστε με κωδικό, στο τέλος κάνουμε πάντα αποσύνδεση.
8.  Όταν μπαίνουμε σε ιστοχώρους που ζητούν προσωπικά μας δεδομένα διαβάζουμε πάντα τους «όρους χρήσης» και την «πολιτική απορρήτου».
9.  Δημιουργούμε ασφαλή προφίλ στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Ρυθμίζουμε το προφίλ μας, ώστε να μην είναι ορατό σε αγνώστους (ιδιωτικό) και δεν δεχόμαστε για διαδικτυακούς φίλους άτομα που δεν γνωρίζουμε στον πραγματικό κόσμο.
10. Χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με υπευθυνότητα. Προσέχουμε πού κάνουμε Like ή καρδούλα, τις κοινοποιήσεις και τα σχόλιά μας.
11. Όταν επεξεργαζόμαστε δεδομένα άλλων, ακόμα και αν είναι φίλοι μας, πρέπει να έχουμε τη συγκατάθεσή τους (ή των κηδεμόνων τους αν είναι ανήλικοι) για να τα δημοσιεύσουμε.
12. Για να διαγράψουμε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούμε τα εργαλεία αναφοράς που διαθέτουν και ζητάμε να απομακρυνθεί. Διαφορετικά απευθυνόμαστε στην Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών SafeLine (https://www.safeline.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου
 
Για την παραγωγή του σχεδίου μαθήματος αντλήθηκε υλικό από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (https://saferinternet4kids.gr, https://help-line.gr, https://www.safeline.gr/), από τον ιστότοπο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr) και από το διαδικτυακό κόμβο: https://awareness.dpa.gr/.
 
Υπεύθυνη Δράσης: Ανδριγιαννάκη Δέσποινα, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Συντονίστρια Σχεδίου Δράσης
 

ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

dig1

WEBEX - ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

webex sch gr

erasmus

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ