ΚΥΠΡΟΣ:  ΙΣΤΟΡΙΑ, ΑΓΩΝΕΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μετά απο την τρίμηνη διαδικτυακή επικοινωνία και συνεργασία μας με το Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης  της Πάφου στα πλαίσια εκπόνησης προγράμματος με τίτλο «Μαθητές του Γυμνασίου Γαζίου επικοινωνούν με τους συμμαθητές  τους από το Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης Πάφου και προβάλλουν τα ήθη και τα έθιμα του τόπου τους» πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στην Πάφο απο τις 28-2-2013 εως τις 3-3-2013.

 


Κατά την ολιγοήμερη παραμονή μας επισκεφτήκαμε το Γυμνάσιο με το οποίο συνεργαστήκαμε και γνωρίσαμε  από κοντά τους συμμαθητές μας και τους καθηγητές τους που μας επεφύλαξαν εγκάρδια υποδοχή. Παρακολουθήσαμε αλλά και συμμετείχαμε στην κοινή εκδήλωση (βλέπε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ-ΚΥΠΡΟΥ) που ετοίμασαν προς τιμήν μας  και η οποία περιελάμβανε πλούσιο μουσικοχορευτικό πρόγραμμα με παραδοσιακούς  χορούς και τραγούδια της Κύπρου και της Κρήτης, απαγγελία ποιημάτων, σύντομη αλλά κατατοπιστική παρουσίαση της ιστορίας της Κύπρου, συγκλονιστικές εικόνες από την κατεχόμενη Κύπρο, προβολή των πεζοπορικών δραστηριοτήτων του Γυμνασίου Γαζίου, συνεστίαση με παραδοσιακά εδέσματα, ανταλλαγή συμβολικών δώρων μεταξύ των δύο σχολείων κι ένα φιλικό αγώνα βόλευ μεταξύ των μαθητών. Ακόμα περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, εντυπωσιαστήκαμε από τις σύγχρονες εγκαταστάσεις και την υλικοτεχνική υποδομή που διέθετε και συζητήσαμε με τους συμμαθητές μας για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών κάνοντας συγκρίσεις και εντοπίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός.
Επίσης μας δόθηκε η δυνατότητα να ξεναγηθούμε στους αρχαιολογικούς χώρους της Πάφου. Θαυμάσαμε τους μεγαλοπρεπείς τάφους των βασιλέων, τα πολύχρωμα με την πλούσια θεματογραφία ψηφιδωτά, το αρχαίο ωδείο, τα ειδυλλιακά λουτρά της Αφροδίτης. Επισκεφτήκαμε ακόμα την κοσμοπολίτικη Λεμεσό με την ατελείωτη παραλία και το επιβλητικό μεσαιωνικό κάστρο που δεσπόζει στην καρδιά της πόλης. Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας ήταν η Λευκωσία. Εκεί επισκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε σε μνημεία της σύγχρονης ιστορίας, όπως στα φυλακισμένα μνήματα που βρίσκονται στις κεντρικές φυλακές της πόλης και είναι θαμμένοι οι αγωνιστές  του απελευθερωτικού αγώνα του κυπριακού λαού εναντίον των Άγγλων. Πήγαμε στον τύμβο της Μακεδονίτισσας, όπου κατέπεσε ένα από τα πολεμικά αεροσκάφη που έσπευσαν από τη Σούδα να βοηθήσουν τους Κυπρίους αδερφούς κατά την τουρκική εισβολή του 1974 και που σε ανάμνηση των αγνοουμένων Κυπρίων έχουν φτιαχτεί 800 κενοτάφια. Διακρίναμε στον Πενταδάκτυλο την άκρως προκλητική σημαία  των Τούρκων  και φτάσαμε μέχρι την Πράσινη  Γραμμή που χωρίζει την κατεχόμενη από την ελεύθερη  Κύπρο. Κατά την επίσκεψη μας  στην Λευκωσία πλημμυρίσαμε από συγκίνηση και πατριωτισμό και συνειδητοποιήσαμε  τον κοινό ιστορικό ρόλο των δύο νησιών και την ευθύνη  που έχουμε ως πολίτες στη διασφάλιση της ειρήνης.

 

Ευχαριστούμε θερμά την καθηγήτριά  μας κ. Φραϊδάκη Αγγελική που υλοποίησε το πρόγραμμα συνεργασίας και οργάνωσε άψογα την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στην Κύπρο, τους καθηγητές μας Κοκινάκη Αλίκη και Παπαδόπουλο Πέτρο που συντόνισαν τις μουσικές και αθλητικές δραστηριότητες αντίστοιχα και τη Δ/ντρια που Σχολείου μας κ. Γκινούδη Αθηνά που στήριξε την όλη προσπάθεια. Ευχαριστούμε το Σύλλογο Διδασκόντων του Γ/σίου της Παναγίας Θεοσκέπαστης καθώς και τους μαθητές του Σχολείου για τη θερμή φιλοξενία, το Δ/ντή κ. Όμηρο Ομήρου για την εξαιρετική συνεργασία και τη φιλοξενία στο Σχολείο και την κ. Ευδοκία Πέτρου, καθηγήτρια του Σχολείου της Πάφου  για την άρτια διοργάνωση της κοινής εκδήλωσης και για το γεγονός ότι ήταν συνεχώς δίπλα μας και μας ξενάγησε με μοναδικό τρόπο στα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της Μεγαλονήσου. Τέλος, ευχαριστούμε θερμά το Δήμο Μαλεβιζίου για όλη τη βοήθεια και στήριξη που μας παρείχε, τη Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη για τη χορηγία βιβλίου κρητολογικού ενδιαφέροντος στο συνεργαζόμενο Σχολείο και τον επιχειρηματία και δημοτικό σύμβουλτου Δήμου Μαλεβιζίου ο κ. Πετούση για τη ευγενή του χορηγία μίας συμμετοχής στην εκπαιδευτική μας επίσκεψη.
Σας παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες για να πάρετε μια μικρή γεύση από την Κύπρο και να ευχηθούμε να γίνονται τέτοια προγράμματα που προάγουν την εκπαίδευση, συσφίγγουν τις σχέσεις των λαών και αυξάνουν τις βιωματικές εμπειρίες των παιδιών, που είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας τους.