Επιμορφωτική δράση στο Γυμνάσιο Γαζίου για την πρόληψη φαινομένων βίας  και παραβατικών μαθητικών συμπεριφορών  

 

ep1 

 

Τη Δευτέρα 11-4-2022, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου Γαζίου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δράση, με  θέμα την πρόληψη φαινομένων βίας και τη διαχείριση εντάσεων και δύσκολων καταστάσεων σε παιδιά με παραβατική συμπεριφορά. Εισηγήτριες ήταν η ψυχολόγος του σχολείου μας, κα Τσαμπανάκη Αικατερίνη  και η κοινωνική λειτουργός, κα Ερωτοκριτάκη Μαρία, μέλη της  Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ).   

Η παραπάνω συνάντηση  υλοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων για την Αξιολόγηση της Σχολικής μας Μονάδας και συγκεκριμένα, έπειτα από πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών της ομάδας δράσης για τη θεματική του Δείκτη: «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών» και τίτλο σχεδίου δράσης: «Το σχολείο ως χώρος δυναμικής αλληλεπίδρασης, αμοιβαίας συνεργασίας και κοινωνικοποίησης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών», με συντονίστρια την κα Ρασούλη  Σταυρούλα, κλάδου ΠΕ 02. Στη συνάντηση έλαβε μέρος η πλειονότητα των διδασκόντων του Γυμνασίου Γαζίου, παρουσία και της Υποδιευθύντριας του σχολείου μας,  κας  Μηλιαρά Άννας, κλάδου ΠΕ 02.

 ep3

Η επιμορφωτική δράση ξεκίνησε με γενικά θέματα που αφορούσαν την πρόληψη εκδήλωσης παραβατικών μαθητικών  συμπεριφορών στο σχολικό χώρο, τονίζοντας σε όλους μας ότι η βία είναι ένα σύνθετο φαινόμενο με ποικίλες αιτίες και πολυάριθμες συνέπειες. Εν συνεχεία, οι εισηγήτριες προχώρησαν  στην παροχή  χρήσιμων συμβουλών για την αντιμετώπιση ανάλογων  περιστατικών που εμπεριέχουν εκρήξεις θυμού και εντάσεων  εκ μέρους των μαθητών. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια  της συζήτησης, προβάλλονταν σχετικές διαφάνειες  για το θέμα, κάνοντας έτσι πιο βιωματικό και εύληπτο τον τρόπο παρουσίασης.

Τέλος, ακολούθησε αναστοχασμός με τη μορφή διαλόγου μεταξύ των εισηγητριών και των διδασκόντων του σχολείου, καταλήγοντας από  κοινού  στο συμπέρασμα ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη «θεραπεία» και η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη διαχείριση ενδεχόμενων παραβατικών  συμπεριφορών, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να γίνουν συνοδοιπόροι στη  μαθησιακή - παιδαγωγική  λειτουργία. 

Επιπροσθέτως, όλοι  οι παρευρισκόμενοι διδάσκοντες   μέσω της επιμορφωτικής δράσης κατανοήσαμε  τη σπουδαιότητα οργάνωσης δράσεων με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης  των μαθητών/τριών, τον έλεγχο και την έκφραση των συναισθημάτων τους και κατ επέκταση την καλλιέργεια ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας μέσα  στην τάξη με τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα,  κρίθηκε  αναγκαία η ανάρτηση των κανόνων της σχολικής τάξης σε εμφανές σημείο από την αρχή  της σχολικής χρονιάς και η δημιουργία ενός κλίματος αγαστής συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και της διεύθυνσης του σχολείου για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων  κρουσμάτων παραβατικής  συμπεριφοράς.

Άλλωστε, ένας ακόμη  στόχος της παραπάνω επιμορφωτικής δράσης ήταν να γίνει κατανοητό σε όλους μας  ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές είμαστε  ισότιμα μέλη στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη μόνη διαφορά ότι ο καθηγητής  συμβουλεύει, συντονίζει, εμψυχώνει, καθοδηγεί και κατευθύνει τη μαθησιακή διαδικασία και στέκεται απαρέγκλιτα στο πλευρό των μαθητών του, όταν εκείνοι τον χρειαστούν.

ep4

Η ομάδα δράσης ευχαριστεί θερμά την ψυχολόγο του σχολείου, κα Τσαμπανάκη Αικατερίνη  και την κοινωνική λειτουργό, κα Ερωτοκριτάκη Μαρία για τις πολύτιμες συμβουλές τους αναφορικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση  φαινομένων σχολικής βίας και τη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων.

Τέλος, ευχαριστούμε θερμά το Διευθυντή της σχολικής μας μονάδας, κ. Μακρογιαννάκη Εμμανουήλ, την Υποδιευθύντρια, κα Μηλιαρά Άννα και τον Υποδιευθυντή, κ. Γεμενιτζή Θεόδωρο για τη σημαντική συμβολή τους στη διενέργεια της παραπάνω επιμορφωτικής συνάντησης.

Ευχή όλων μας η πραγματοποίηση και άλλων μελλοντικών επιμορφωτικών δράσεων με στόχο την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία!
 

Με τιμή,  

Ρασούλη Σταυρούλα  (ΠΕ 02) - Συντονίστρια ομάδας δράσης

Λογοθέτη Τερψιχόρη (ΠΕ Ο1)  - Μέλος

Σιώκη Ελένη (ΠΕ 80) - Μέλος

Κοσμαδάκη Ελένη (ΠΕ 05) - Μέλος

Χατζηδάκης Ανδρέας (ΠΕ 04.01) - Μέλος