Βιωματική δράση σε συνεργασία με τον ομοσπονδιακό προπονητή ΑΜΕΑ Γιώργο Βαρβεράκη
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης με τίτλο «Στο Σχολείο είμαστε όλοι μια παρέα!» πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιανουαρίου 2025 Βιωματική Δράση σε συνεργασία με τον ομοσπονδιακό προπονητή ΑΜΕΑ Βαρβεράκη Γεώργιο. Στη δράση συμμετείχαν κυρίως τα τμήματα Β2, Β4, Γ4 και Γ8. Η δράση υποστηρίχθηκε από όλους τους εκπαιδευτικούς και των δύο ομάδων δράσης του άξονα 3 της αξιολόγησης.
Ο Ομοσπονδιακός προπονητής ξεκίνησε τη βιωματική δράση δείχνοντας κάποια βίντεο μικρής διάρκειας και στη συνέχεια συζήτησε με τα παιδιά για την έννοια της ιδιαιτερότητας κάθε ανθρώπου, για το τι θεωρούν διαφορετικό και αν θα έκαναν ποτέ παρέα με ανθρώπους που θεωρούσαν διαφορετικούς από αυτούς, πχ. ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Μέσα από τον διάλογο διαφάνηκε η σημασία της αποδοχής του άλλου και πως η φιλία θα πρέπει να βασίζεται σε σταθερές αξίες, όπως εμπιστοσύνη, ανοχή και αγάπη. Ο ομοσπονδιακός προπονητής με αφορμή των αθλητισμό και τα ομαδικά αθλήματα τόνισε την αξία κάθε μέλους στην ομάδα. Τα παιδιά, συμμετέχοντας ενεργά στη δράση, κατανόησαν ότι και στις δικές τους φιλίες κάθε άνθρωπος έχει μοναδικό ρόλο και ότι θεμέλιο των σχέσεων τους ήταν η εμπιστοσύνη. Η συζήτηση κατέληξε ότι όλα ξεκινούν από τον ΣΕΒΑΣΜΟ, πρώτα απέναντι στον εαυτό μας και έπειτα απέναντι στους συμμαθητές/τριές μας. Αναδείχθηκε επίσης και ο σημαντικός ρόλος των διαμεσολαβητών. Τα παιδιά παραδέχθηκαν ότι δεν έχει υπάρξει φιλία που δεν μάλωσαν μεταξύ τους και ότι σημαντικός υπήρξε ο ρόλος των υπολοίπων για την εξομάλυνση των σχέσεών τους. Κατανόησαν ότι και στις σχέσεις τους με τους συμμαθητές/τριές τους καλό θα ήταν να υιοθετούν την τεχνική της διαμεσολάβησης, γεγονός που θα μπορούσε βοηθήσει στη βελτίωση των σχέσεων τους ακόμα και με συμμαθητές/τριές τους που δεν συμπαθούν.

Μετά τη συζήτηση, ο ομοσπονδιακός προπονητής, προκειμένου να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, έβαλε τους μαθητές/τριες να παίξουν παιχνίδια ΑΜΕΑ, όπως ποδόσφαιρο για τυφλούς και μπότσια, γεγονός που τους συγκλόνισε! Τα ίδια τα παιδιά έγιναν οι τυφλοί και προσπαθούσαν μέσω των άλλων αισθήσεων να παίξουν παιχνίδι που το θεωρούν διασκεδαστικό. Παραδέχθηκαν ότι δεν το είχαν σκεφτεί ποτέ πόσο δύσκολο είναι να παίξουν ποδόσφαιρο χωρίς να βλέπουν. Μαθητής είπε συγκεκριμένα: «αισθάνθηκα περίεργα και κάπως άβολα. Αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν θα ξανακοροϊδέψω κάποιον επειδή έτυχε να μην παίξει καλά».
Υπεύθυνη Δράσης
Ιορδανίδου Βασιλική, ΠΕ01, Συντονίστρια Σχεδίου Δράσης: «Στο Σχολείο είμαστε όλοι μια παρέα!»