ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ BOLZANO ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ  ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ KA2 "OMNES CIVΕΣ MUNDI SUMUS" (ΌΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ)

 boltz3

Στο Bolzano της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε από 26 έως 30 Απριλίου η δεύτερη συνάντηση στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+KA2 "Omnes cives mundi sumus" (Όλοι είμαστε πολίτες του κόσμου) σχολείων από τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ολλανδία, την Ιταλία, ενώ την Ελλάδα εκπροσώπησε το Γυμνάσιο Γαζίου. Στην εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη συμμετείχαν οι καθηγήτριες, κ. Μποσταντζόγλου Χριστίνα (Φιλόλογος) και κ. Κυριακάκη Μαρία (φιλόλογος) και οι μαθήτριες Αναστασία Μουντουφάρη (μαθήτρια Β΄Γυμνασίου) και Ελίζα Νικηφόρου (μαθήτρια Α΄Γυμνασίου).

Στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η εκπόνηση από τους μαθητές όλων των χωρών σεναρίου σχετικού με το φλέγον προσφυγικό ζήτημα.
Στην αρχή οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και τους  δόθηκαν  αποσπάσματα από το έργο "Ικέτιδες" του μεγάλου τραγικού ποιητή Αισχύλου, για να εμπνευστούν και να γράψουν μονολόγους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην έννοια του "ασύλου". Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να βελτιώσουν όσα έχουν γράψει, κάνοντας παράλληλες δραματοποιήσεις και προβαίνοντας σε διαλόγους. Για την ολοκλήρωση των εργασιών τους, ζητήθηκε από τα παιδιά να πάρουν συνεντεύξεις σχετικές με το επίμαχο ζήτημα. Τα κείμενα που εκπονήθηκαν από όλες τις ομάδες μεταφράστηκαν στα Αγγλικά.

boltz1
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με παιδιά άλλων εθνοτήτων και να συνεργαστούν μέσα σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικό, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους  για την επίτευξη ενός συλλογικού στόχου.
Οι μαθήτριες του Γυμνασίου Γαζίου, Αναστασία Μουντουφάρη και Ελίζα Νικηφόρου, άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο στους εκπαιδευτές, όσο και στους διοργανωτές του προγράμματος με την ωριμότητα και τις δεξιότητές τους.

boltz2
Το πρόγραμμα στηρίζουν η  Διευθύντρια του Γυμνασίου Γαζίου κ. Αθηνά Γκινούδη και η κ. Αριστέα Πηγιάκη (καθηγήτρια Αγγλικών), συντονίστρια του προγράμματος στο Σχολείο.